Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Geležinkelių infrastruktūra

XXI a. geležinkeliai tampa viena svarbiausių dalių logistikos grandinėje – tai sąlyginai pigus, ekologiškas krovinių ir keleivių vežimas. Ten, kur kertasi automobilių ir geležinkelio keliai, paprastai steigiami logistikos – krovinių rūšiavimo, paskirstymo  centrai.

Lietuvos geležinkelių transportui – jau daugiau kaip 150 metų. Dar XIX a. viduryje, carinės Rusijos vyriausybei nutiesus bėgius tarp Sankt Peterburgo ir Varšuvos, pirmoji geležinkelio linija kirto Lietuvos teritoriją. Jau anuomet supratome – Lietuvos geležinkelio linija, nors ir nedidelė, bet reikšminga žmogui ir ekonomikai.

Šiandien jau pakloti pirmieji europinės vėžės „Rail Baltica” bėgiai vėl pranašauja svarbius pokyčius, kurie palies ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos geležinkelių krovinių ir keleivių vežimo sistemą. AB „Lietuvos geležinkeliai” gali pasigirti sėkmingai įgyvendinamų keleivių vežimo ir krovinių gabenimo projektų nauda žmonėms ir šalies ekonomikai. Pavyzdžių daug – nuo 2003 m. kroviniai greičiau, pigiau ir saugiau gabenami mišriųjų vežimų traukiniu „Vikingas”. Įvairūs kroviniai geležinkelio bėgiais per maždaug 50 val., išvengdami muitinės ir  kitų biurokratinių kliūčių, įveikia 1700 km atstumą nuo Baltijos iki Juodosios jūros.

Maršrutu Vilnius–Kaunas–Vilnius skrieja modernūs dviaukščiai elektriniai traukiniai, garantuojantys keleiviams greitą, saugų ir komfortišką susisiekimą.

Tačiau tam, kad būtų kuriamos naujos paslaugos ir toliau didėtų „Lietuvos geležinkelių” veiklos efektyvumas, reikalingos didžiulės investicijos. Geležinkelių ruožų modernizavimas, naujų tiltų statyba, kelynų rekonstrukcijos, eismo valdymo centro įrengimas – visa tai reikalauja didelių investicijų, kurioms panaudojama ES struktūrinė parama.

2007–2013 m. laikotarpiu įgyvendinta 30 geležinkelių sektoriaus projektų, kurių bendra darbų vertė siekė daugiau kaip 670 mln. Eur, jiems buvo panaudota 461 mln. Eur ES struktūrinės paramos lėšų. Įgyvendinus minėtus projektus buvo nutiesta europinės vėžės geležinkelio linija nuo Lietuvos–Lenkijos sienos iki Kauno, rekonstruotos geležinkelio linijos Kaunas–Kybartai ir Klaipėda–Pagėgiai, nutiesti antrieji keliai linijoje Šiauliai–Kretinga ir Vilniaus aplinkkelyje, investuota į Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtrą, eismo valdymo, saugumo užtikrinimo sistemas ir kt.

Išsamiau apie „Rail Baltica” galite sužinoti čia.

 

Paskutinė atnaujinimo data: 2018-03-30