Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Į Lietuvą iš Čekijos atkeliaus pirmieji Baltijos regione dviaukščiai keleiviniai traukiniai

Data

2006 12 15

Įvertinimas
0

Gruodžio 15 d. pasirašyta   AB „Lietuvos geležinkeliai“  ir Čekijos bendrovės „ČKD vagonka  a.s.“ sutartis dėl dviejų dviaukščių keleivinių elektrinių traukinių pirkimo, kurie  nuo 2008 m. rugsėjo mėnesio važinės maršrutu  Vilnius – Kaunas maršrutu.

„Lietuvos geležinkelių bendrovėje pastaruoju metu istoriniai įvykiai gena vienas kitą – tik vakar dalyvavome modernizuoto galingo šilumvežio perdavime Latvijai, o šiandien – pirmųjų Baltijos regione dviaukščių keleivinių traukinių pirkimo iš Čekijos sutarties pasirašymas“, -  pastebėjo susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius, pasveikinęs geležinkeliečius sutarties pasirašymo proga.  Jis pasidžiaugė, kad  Susisiekimo ministerijos ir AB “Lietuvos geležinkeliai“ pastangų dėka atsigręžta į žmogų:  pradėtas ne tik patogiai ir greitai važiuoti, bet ir įlipti – išlipti  šiuolaikiškų  traukinių  įsigijimas.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos teigimu, tai bus pirmieji tokio tipo 318 vietų traukiniai ne tik Baltijos regione, bet ir visoje Rytų geležinkelių transporto rinkoje. Jie gali važiuoti iki 160 km/val. greičiu, o sunaudoja 15 proc. mažiau elektros energijos. Žemų grindų vagonuose veiks kondicionavimo sistema, modernūs tualetai, gaiviųjų gėrimų ir kavos aparatai, yra specialios vietos neįgaliesiems. Pirmos klasės vagono keleiviai galės prisijungti savo nešiojamus kompiuterius prie maitinimo tinklo. Vagonuose įrengtos vaizdo stebėjimo kameros.

Traukinį, kurio būklę kontroliuos moderni eismo saugumo sistema,  valdys vienas mašinistas. Kelionės laiką iš sostinės į Kauną planuojama sutrumpinti iki 50 min. Vieno traukinio kaina – 28,168 mln. litų. Čekai įsipareigojo 24 mėnesius teikti garantinį aptarnavimą  ir apmokyti personalą.

Pasak S. Dailydkos, tai tik pradžia.  2007 – 2009 m. laikotarpyje AB „Lietuvos geležinkeliai“  planuoja skelbti konkursą  pirkti dar du  tokius  patogius keleiviams traukinius.