Keliuose bus stiprinama kontrolė bei įgyvendintos papildomos saugaus eismo priemonės

Data

2004 12 07

Įvertinimas
0

 

Susisiekimo ministro Zigmanto Balčyčio įsakymu sudaryta speciali ekspertų grupė iki š. m. gruodžio 6 d.  turėjo pateikti 2004 m. lapkričio 18 d. kelyje Vilnius-Utena eismo įvykio (jo metu 5 žmonės žuvo ir 1 sužeistas) preliminarias išvadas bei ekspertų grupės rekomendacijas dėl planuojamų saugaus eismo gerinimo priemonių įdiegimo šalies keliuose.

Nustatyta, kad 2004 m.  lapkričio 18 d.apie 9.30 val. Vilniaus rajono kelio Vilnius–Utena 22,6 kilometre automobilio „VW Transporter“ vairuotojas, esant slidžiai kelio dangai, nepasirinko saugaus greičio, nesuvaldė automobilio, išvažiavo į priešingos krypties eismo juostą ir susidūrė su priešpriešiais važiuojančiu autobusu „LAZ 699“. Taip pat nustatyta, kad transporteryje-furgone ,,VW Transporter“ buvo įrengtos trys sėdimos vietos. Kitos eismo įvykio aplinkybės, vairuotojų blaivumas, lemiami faktoriai, turėję įtakos tiriamam eismo įvykiui, bus nustatyti ikiteisminio tyrimo metu. 

Turimi duomenys rodo, kad tą dieną, net ir esant labai prastoms oro sąlygoms, nuo 6 iki 12 val. šiame kelyje net 53,8 proc. vairuotojų viršijo leistiną greitį. Iš jų 424 vairuotojai viršijo greitį iki 10 km/h, o 311 vairuotojų – iki 40 km/h. 13 vairuotojų greitį viršijo daugiau nei 40 km/h. Tyrimai rodo, kad šiemet kelyje Vilnius - Utena 62 proc. vairuotojų viršijo leistiną greitį (daugiau kaip 10 km/h greitį viršijo 23,2 proc. vairuotojų).

Pasak Susisiekimo ministerijos valstybės sekretoriaus, specialiosios ekspertų grupės komisijos pirmininko Almino Mačiulio, įvertinant ypač didelį greičio pažeidimų skaičių ne tik minėtame, bet ir kituose šalies keliuose, ekspertų grupė siūlys Policijos departamentui iš esmės stiprinti eismo dalyvių kontrolę, o Saugaus eismo komisijai inicijuoti kelių policijos atkūrimą. A. Mačiulio nuomone, atsižvelgiant į tai, kad Administracinių teisės pažeidimų kodekso projekte baudos už Kelių eismo taisyklių pažeidimus neatitinka pažeidimų pavojingumo, ir į tai, kad Kodekso pakeitimo projektas nebuvo derintas su Policijos departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos, būtų tikslinga Saugaus eismo komisijai kreiptis į Seimą su prašymu dar kartą būtų įvertinti Kodekso projekto straipsnius, turinčius įtakos saugiam eismui.

Susisiekimo ministerijos valstybės sekretorius A. Mačiulis įsitikinęs, kad būtina sustiprinti kelius prižiūrinčių tarnybų ir eismo priežiūrą keliuose vykdančių policijos padalinių bendradarbiavimą, kad būtų operatyviai keičiamasi informacija apie meteorologines ir eismo sąlygas, siekiant paspartinti reikalingų kelių priežiūros bei eismo organizavimo priemonių įgyvendinimą bei inicijuoti teisės aktų pakeitimą, numatant, kad administracinio teisės pažeidimo bylose tachografų duomenys galėtų būti naudojami kaip įrodymai.

Ekspertų grupė siūlo minėto kelio Vilnius - Utena avaringuose ruožuose 51,84–52,20 km ir 62,50–62,90 km esančiose sankryžose iki 2005 m. pabaigos ir 14,00–14,20 km esančioje sankryžoje iki 2006 m. pabaigos įgyvendinti papildomos inžinerinės saugaus eismo užtikrinimo priemones, o iki 2007 m. susidėvėjusius trosinius kelio atitvarus pakeisti metaliniais barjeriniais atitvarais.

Atsižvelgiant į tai, kad 2003 m. magistraliniuose šalies keliuose leistiną greitį viršijo 38,91 proc. vairuotojų, bus skiriama daugiau dėmesio švietėjiškai veiklai, susijusiai su greičio viršijimo prevencija.

2000–2003 m. kelyje Vilnius Utena įvyko 116 eismo įvykių, juose 33 žmonės žuvo ir 155 buvo sužeisti. Iš šių 116 eismo incidentų daugiausia įvyko transporto priemonių susidūrimų ir apvirtimų (tokių įvykių buvo 66 . Tai sudaro 56,9 proc.visų incidentų).

Kelyje A14 Vilnius–Utena, atsižvelgiant į 2000–2003 m. eismo įvykių skaičių, yra nustatytos 5 ,,juodosios dėmės“: 14,00–14,23 km, 51,84–52,50 km, 55,73–56,14 km, 62,50–63,00 km, 72,35–72,75 km.

Kelias Vilnius - Utena yra antros kategorijos kelias. Intensyvumas šiame kelyje 2003 m. buvo 5100 automobilių/parą, o 2004 m. – 5700. Šis kelias pilnai užtikrina tokio transporto priemonių srauto pralaidumą. Per 3 pastaruosius metus šalies magistraliniuose keliuose eismo intensyvumas išaugo 13,6 proc., o kelyje Vilnius–Utena – 15 proc. Pasak A. Mačiulio,  duomenys leidžia konstatuoti, kad šis kelias eismo intensyvumo požiūriu nėra ypatingas.