Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Klaipėdos uoste siekiama sudaryti sąlygas didesniam Baltarusijos tranzitinių krovinių srautui

Data

2007 12 21

Įvertinimas
0

 

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste siekiama sudaryti sąlygas didesniam Baltarusijos tranzitinių krovinių srautui. Išaugusius kaimyninės šalies poreikius Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus gruodžio 20 d. aptarė su Baltarusijos architektūros ir statybos ministro pirmuoju pavaduotoju Michailu Abramčiuku ir Baltarusijos ambasados patarėju prekybos ir ekonomikos klausimais Aleksandru Moisejenko.

 

Svečiai informavo, kad pastaruoju metu Baltarusijoje ženkliai daugėjant statybų iškilo būtinybė didelius cemento kiekius įsivežti iš Kinijos. Šį krovinį baltarusiams būtų patogiausia gabenti per patį artimiausią – Klaipėdos valstybinį jūrų uostą, o toliau transportuoti geležinkeliu. Numatoma, kad kitais metais į Baltarusiją per Klaipėdos uostą gali būti gabenama apie 3,5 mln. tonų cemento, o iki 2011 metų šio krovinio kiekis gali išaugti iki 5 mln. tonų.

 

„Baltarusijos krovinių apyvarta Klaipėdos jūrų uoste kasmet didėja – palyginti su ankstesniais metais, šiemet krovinių srautas išaugo apie 40 proc. ir tikriausiai viršys 5 mln. tonų. Pritardami Baltarusijos planams per Klaipėdą papildomai transportuoti didelius kiekius cemento, sieksime didinti uosto krovos pajėgumus ir užtikrinti gerus logistikos ryšius su AB „Lietuvos geležinkeliai“,- sakė ministerijos sekretorius  A. Vaitkus.

 

Numatoma, kad pirmieji Baltarusijai cementą gabenantys laivai į Klaipėdos uostą atplauks jau vasario–kovo mėnesiais. Susitikimo metu buvo aptarti krovimo būdai ir uosto techninių pajėgumų stiprinimas siekiant laiku perkrauti išaugantį krovinių kiekį.

 

Lietuvos ir Baltarusijos susitarimą dėl didelės apimties cemento krovinių gabenimo abi šalys numato patvirtinti memorandumu, kurį pasirašys LR susisiekimo ministerija ir BR architektūros ir statybos ministerija bei dalyvaujant krovos kompanijoms.

 

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste Baltarusijos kroviniai nuolat sudaro didžiąją tranzitinių krovinių dalį. Labiausiai Baltarusijos krovinių srautas Klaipėdos uoste išaugo 2007 metais. Patogų tranzitą į kaimyninę šalį padeda užtikrinti sėkmingai vykdomas geležinkelių projektas „Vikingas“. Mišriojo transporto traukiniu „Vikingas“ nuolat gabenami kroviniai iš Lietuvos uosto Klaipėdoje į Baltarusiją ir Ukrainą.