Lietuvą ir Kiniją sieja bendradarbiavimo interesai transporto ir logistikos srityje

2017 05 12
KInija.JPG

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis šiandien išvyksta į Kinijos sostinę Pekiną, kur dalyvaus tarptautiniame forume „Viena juosta, vienas kelias“, aukšto lygio plenarinėje sesijoje „Susisiekimo infrastruktūra“ pristatys Lietuvos transporto ir logistikos stipriąsias puses, kalbės apie Klaipėdos jūrų uosto plėtros planus,  alternatyvų traukinių maršrutą Kinija–Europa per Lietuvą, naudojantis aukštos kokybės integruota įvairiarūšio transporto infrastruktūra ir europinės vėžės „Rail Baltica“ privalumais.

„Dvišalė partnerystė transporto ir logistikos srityse mums labai svarbi, nes Lietuva siekia tapti Kinijos ir Europos jungtimi bei patikima „Šilko kelio“ ekonominio bendradarbiavimo partnere. Mes taip pat palaikome Kinijos tikslą tobulinti transporto infrastruktūrą tarp Rytų ir Vakarų, kad susisiekimas su „Vienos juostos, vieno kelio“ regionais būtų saugus, sklandus ir greitas.  Turėdami įvairiarūšių terminalų Šeštokuose ir Palemone pajėgumus, siūlysime jais naudotis aptarnaujant augančius Kinija–Europa konteinerinių traukinių srautus“, – sako susisiekimo ministras R. Masiulis.

Kinams esame patrauklūs dėl išplėtoto įvairiarūšio transporto, šiauriausio Europoje neužšąlančio Klaipėdos jūrų uosto, iš kurio įmanomas tiesioginis susisiekimas su JAV, Kanada, visomis Šiaurės ir Pietų Europos, Vakarų Afrikos, Azijos šalimis. Klaipėdos uostas yra greičiausiai geležinkelio transportu iš Azijos pasiekiamas uostas Europos Sąjungoje (ES) ir gali tapti jungtimi tarp Korėjos ir Europos šalių.

Lietuva turi 8 tarptautinius konteinerinius traukinius, kurie kursuoja į Rusiją, Lenkiją, Ukrainą, Kazachstaną, ir ribojasi su Baltarusija bei Rusija, kurios nėra ES šalys, tačiau investavus  į naująsias technologijas pasiekta, kad Baltarusijos/Lietuvos valstybių sieną traukiniu galima kirsti vos per pusvalandį. Be to, pagal ES teisę už Lietuvos teritoriją kertančius tranzitinius krovinius nereikia mokėti mokesčių.

Oro uostai dėl savo mažesnių krovinių paskirstymo kaštų ir trumpesnio skrydžio laiko galėtų konkuruoti su pagrindinių aviacinių krovinių paskirstymo centrais – Frankfurto ir Amsterdamo oro uostais.

Iki gegužės 17 d. truksiančio vizito metu Lietuvos susisiekimo ministras taip pat susitiks su Kinijos transporto ministru Li Xiaopeng, Kinijos geležinkelių kompanijos bei Nacionalinės plėtros ir reformų komisijos ir verslo atstovais. Susitikimuose bus akcentuojama, kad Lietuvos susisiekimo ministerija suinteresuota ir toliau aktyviai bendradarbiauti su Kinija transporto srityje. 

Kartu su ministru R. Masiuliu į Kiniją vyksta VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir UAB Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovės atstovai.