Nauji reikalavimai gelbėjimo valčių nuleidimo sistemoms – nuo 2014 m. liepos 1 d.

Data

2010 12 08

Įvertinimas
0
MSC sesijoje buvo bandoma susitarti dėl sprendimų, susijusių su gelbėjimo valčių nuleidimo sistemų laivuose tobulinimu. Priėmus šiuos sprendimus, reikėtų įvertinti laivuose esančių gelbėjimo valčių nuleidimo sistemas ir, nustačius jų neatitikimą naujiems reikalavimams, jas pakeisti. Tokią iniciatyvą IMO svarsto jau kelerius metus. Tikslas – padidinti gelbėjimo valčių saugą jas nuleidžiant į vandenį. Tam reikėtų priimti atitinkamas SOLAS konvencijos, Tarptautinio gelbėjimosi priemonių (LSA) kodekso, dokumento „Peržiūrėtos rekomendacijos dėl gelbėjimo priemonių testavimo“ pataisas. Be minėtų pataisų, sesijoje svarstytas ir „Rekomendacijų dėl gelbėjimosi valčių nuleidimo sistemų įvertinimo ir keitimo“ projektas. 
 
Visų sesijoje dalyvavusių šalių atstovai sutiko, kad SOLAS konvencijos ir LSA kodekso pataisas priimti reikia, tačiau dalis delegacijų pasisakė už tai, kad jas reikia priimti kartu su minėtomis „Rekomendacijomis dėl gelbėjimosi valčių nuleidimo sistemų įvertinimo ir keitimo“, kurios dar nėra tinkamai parengtos. Kita dalis delegacijų, tarp jų ir Lietuvos, pasisakė už tai, kad nereikia laukti, kol bus baigtos rengti minėtos rekomendacijos, kad SOLAS bei LSA kodekso pataisas reikia priimti šioje MSC sesijoje.

Vis dėlto nuspręsta šio klausimo svarstymą atidėti MSC 89-ajai sesijai, kuri planuojama 2011 metų gegužę. Tačiau komitetas nusprendė nustatyti minėtų su gelbėjimo valčių nuleidimu susijusių sprendimų įgyvendinimo datą – 2014 m. liepos 1 d.