Po Civilinės aviacijos administracijos pertvarkos – į verslo poreikius orientuota aviacijos priežiūros sistema

Data

2018 11 06

Įvertinimas
0
VNO runway(3).jpg

Siekiant sukurti profesionalią, inovatyvią, į verslo poreikius orientuotą aviacijos priežiūros sistemą, bus pertvarkoma Civilinės aviacijos administracija (CAA), šios įstaigos funkcijas perduodant dviem kitoms sektoriaus įstaigoms.

„Tikimės, kad ši pertvarka padės pritraukti užsienio investicijų į šalies aviacijos sektorių, taip pat didės paslaugų eksportas, mažės finansinė našta oro uostams, o sutaupytos lėšos bus nukreipiamos į oro uostų plėtrą“,  – teigia susiekimo ministras Rokas Masiulis.

Įstatymų pakeitimams, sudarantiems teisines sąlygas šią įstaigą reorganizuoti, pritarė Lietuvos Respublikos Seimas, juos pasirašė Lietuvos Respublikos Prezidentė.

Reorganizuojant CAA, ją planuojama prijungti prie Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) ir šiai įstaigai pavesti CAA vykdomas valstybės atstovavimo tarptautinėje aviacijos bendruomenėje, civilinės aviacijos inspektavimo, teisėkūros, administracinių sankcijų skyrimo, keleivių teisių apsaugos ir ekonominio aviacijos reguliavimo funkcijas.

Likusią dalį CAA atliekamų funkcijų, t. y. techninių-ekspertinių civilinės aviacijos priežiūros paslaugų teikimą numatoma pavesti vykdyti susisiekimo ministro įgaliotai viešajai įstaigai – šiuo metu veikiančiam VšĮ Kelių ir transporto tyrimo institutui, kuris iki metų pabaigos bus pervadintas į VšĮ Transporto kompetencijų agentūrą.

VšĮ Transporto kompetencijų agentūros aviacinė veikla bus finansuojama daugiausia iš pajamų, gautų už aviacijos subjektams teikiamas paslaugas, įstaiga teiks savo paslaugas ir tarptautinėje aviacijos paslaugų rinkoje.

Toks pertvarkos modelis pasirinktas atsižvelgiant į tai, kad didelė dalis CAA atliekamų funkcijų yra panašios į LTSA veiklą kitų transporto rūšių – geležinkelių ir vandens transporto – srityse. CAA atlieka civilinės aviacijos saugumo valstybinį valdymą, priežiūrą ir kontrolę, išduoda licencijas vykdyti oro susisiekimą bei tinkamumo skraidyti pažymėjimus, išduoda leidimus vykdyti reguliarųjį ar nereguliarųjį oro susisiekimą, tvirtina reguliariojo oro susisiekimo tvarkaraščius, organizuoja Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo programos įgyvendinimą. Šias funkcijas perdavus LTSA, toliau bus vykdoma veikla ir teikiamos tos pačios paslaugos, tačiau naudojant mažiau resursų.

Planuojama reorganizacija leis sumažinti valstybės tarnautojų skaičių apie 40 etatų ir taupyti valstybės biudžeto lėšas. Vietoje šiuo metu CAA išlaikyti metams skiriamų 460 tūkst. eurų jos LTSA perduodamoms funkcijoms vykdyti pakaks apie 220 tūkst. eurų, o viešajai įstaigai perduodamoms funkcijoms vykdyti – apie 60 tūkst. eurų, taip sutaupant apie 180 tūkst. eurų per metus.