Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Susisiekimo ministerija stiprina oro transporto keleivių teisių apsaugą

Data

2010 11 02

Įvertinimas
0
Susisiekimo ministerija stiprina oro transporto keleivių teisių apsaugą
Susisiekimo ministerija stiprina oro transporto keleivių teisių apsaugą
„Siūlome numatyti veiksmingas ir atgrasančias poveikio priemones oro vežėjams, kurie, atšaukdami skrydžius arba atidėdami juos ilgam laikui, nesilaiko Kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisyklių reikalavimų, neinformuoja keleivių apie jų teises ir tinkamai jais nesirūpina“, – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
 
Bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju nustato 2004 m. priimtas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas. Numatomais ATPK pakeitimais siekiama užtikrinti tinkamą šio reglamento nuostatų laikymąsi bei nustatyti sankcijas oro vežėjams ir skrydžių bilietų pardavėjams už Keleivių, bagažo, pašto ir krovinių vežimo orlaiviais taisyklių pažeidimus.
 
Imtis griežtesnių sankcijų paskatino pastaruoju metu pastebima dalies oro vežėjų tendencija nesilaikyti minėto ES reglamento reikalavimų. Dabartiniame ATPK nustatytos baudos oro vežėjo įmonės vadovui yra per mažos ir neatgrasančios. Atskirais atvejais oro linijų bendrovėms yra finansiškai naudingiau sumokėti ATPK nustatytą baudą nei apmokėti už keleivio nakvynę, maistą ir gaivinamuosius gėrimus.
 
Šiuo metu baudos siekia tik 3 tūkst. litų, tuo tarpu apmokėjimas už suteiktas paslaugas gali būti daug brangesnis. Todėl oro vežėjai dažnai net nepraneša keleiviams apie jiems reglamento garantuojamas teises, o keleivių reikalavimai yra patenkinami tik tada, kai pateikiami skundai Civilinės aviacijos administracijai.
 
Susisiekimo ministerija siūlo didinti baudą už Kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisyklių pažeidimus nuo 3 iki 10 tūkst. litų, už pakartotinį pažeidimą baudžiant nuo 10 iki 20 tūkst. litų. Už Keleivių, bagažo, pašto ir krovinių vežimo orlaiviais taisyklių pažeidimus siūloma nustatyti 1–3 tūkst. litų baudą, už pakartotinį pažeidimą – 3–5 tūkst. litų baudą. Be to, tokios baudos būtų skiriamos ne įmonės vadovui, o pažeidimą padariusiems darbuotojams, kurie įmonės vadovo buvo įgalioti atstovauti oro vežėją ir buvo asmeniškai atsakingi už padarytus pažeidimus.
 
Į tai, kad Lietuvoje taikomos baudos yra mažos ir neefektyvios, šiais metais atkreipė dėmesį ir Europos Komisija. Pastebėta, kad iki šiol Lietuvoje finansiškai naudingiau sumokėti baudą, o ne pasirūpinti keleiviu, todėl toks reguliavimas gali paskatinti oro vežėjus daryti keleivių teisių pažeidimus. Nustačius didesnę baudą, oro vežėjas bus paskatintas ne tik informuoti keleivį apie jam reglamentu  garantuojamas teises, bet ir tartis su juo, kad būtų sukuriama palankesnė situacija ne tik oro vežėjui, bet ir keleiviui.