Susisiekimo ministerijoje išnagrinėta Klaipėdos uosto plėtros ateitis

Data

2004 12 17

Įvertinimas
0

Pritarti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos sprendimui skelbti tarptautinį konkursą atlikti studiją apie uosto perspektyvas ir uosto rinkliavų konkurencingumą, nustatyti rezervinių uosto teritorijų įsisavinimo prioritetus, uosto direkcijai, įvertinus pokyčius, naujai suformuluoti uosto sanitarinės apsaugos zonas.

Taip buvo nutarta š.m. gruodžio 17d. pirmą kartą Vilniuje, Susisiekimo ministerijoje, vykusiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos posėdyje, kuriame buvo  išnagrinėta uosto plėtros ateitis.

Pasitarime, pirmininkaujant susisiekimo ministrui Zigmantui Balčyčiui, buvo apsvarstyti uosto rezervinių teritorijų panaudojimo, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir Klaipėdos miesto savivaldybės bendradarbiavimo klausimai, turintys įtakos uosto ir miesto plėtrai.

Posėdžio dalyviai susipažino su informacija apie Šventosios uosto atkūrimą, Klaipėdos geležinkelio aplinkkelio tiesimo galimybes, Malkų pasienio kontrolės punkto projektavimo bei statybos eigą.

Uosto plėtojimo tarybos nariai, išnagrinėję uosto kompanijų perspektyvinius planus bei išklausę jų pageidavimus, nusprendė pavesti uosto direkcijai, rengiant 2006 – 2008  metų investicijų programos projektą, įvertinti pateiktus siūlymus, investavimo galimybes bei finansinius resursus, ir teikti tai apsvarstyti uosto plėtojimo tarybai. Manoma, kad uosto infrastruktūros  plėtrai galima būtų  pritraukti ir privačių kompanijų lėšas.

Spaudos konferencijoje atsakydamas į žurnalistų klausimą apie rezervinių teritorijų panaudojimo kryptis, susisiekimo ministras teigė, kad čia turėtų būti rezervuota prieiga perspektyviniam giliavandeniui uostui, taip pat čia turėtų įsikurti visuomeniniai pastatai, pasienio kontrolės postai, nauji terminalai, šaldytuvai, galbūt perdirbimo gamyklos ir kiti uostui bei miestui naudingi objektai.

 „Mūsų uostas plečiasi sparčiai, nors dar ir ne visas jo potencialas išnaudojamas, - pabrėžė spaudos konferencijoje Z.Balčytis, - keičiasi čia perkraunamų krovinių rūšys ir didėja jų apimtis. Uoste įsikūrusios krovos kompanijos turėtų būti lanksčios, keisti veiklos kryptis. Todėl ir būtina skubos tvarka parengti studiją apie Klaipėdos uosto konkurencingumą, ekonominius aspektus, tarptautinę aplinką“.