Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Susisiekimo ministro metai – didžiausias indėlis įgyvendinant Ekonomikos skatinimo planą, išsaugotos gyvybės keliuose

Data

2009 12 09

Įvertinimas
0

Ekonominio sunkmečio sąlygomis vienas svarbiausių rezultatų – efektyvus lėšų, skirtų transporto infrastruktūros projektams, panaudojimas, padedantis palaikyti šalies ekonomikos gyvybingumą ir amortizuoti krizės pasekmes. Nuo metų pradžios į Lietuvos transporto infrastruktūrą jau investuota beveik milijardas litų, iš kurių 584 mln. litų sudaro Europos Sąjungos struktūrinė parama. Transporto srityje, palyginti su kitomis ūkio šakomis, pasiekti vieni iš geriausių ES paramos panaudojimo rodiklių. Šios lėšos tiesiogiai pasiekė verslą ir tapo svarbiu indėliu įgyvendinant Ekonomikos skatinimo planą.

Išsaugotos darbo vietos, palankesnės sąlygos verslo plėtrai, mokesčiais papildytas valstybės biudžetas – tokius šalies ekonominio gyvenimo pokyčius lemia vykdomi transporto infrastruktūros plėtros darbai. Didelę reikšmę turi ir transporto paslaugos, sudarančios apie 60 proc. šalies paslaugų eksporto. Numatoma, kad per visus 2009 metus teigiamas transporto paslaugų balansas, t. y. Lietuvos uždarbis šioje srityje, sudarys daugiau kaip 2 mlrd. litų. Transporto veikla padeda amortizuoti sudėtingą šalies ekonomikos situaciją.

Siekdama mažinti administracinę naštą verslui ir pagerinti verslo aplinką, Susisiekimo ministerija Vyriausybei teikė siūlymus, kurie sutrumpintų viešųjų pirkimų procedūras, supaprastintų žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, valstybės įmonėms leistų sumažinti mokesčius už patikėjimo teise naudojamą transporto infrastruktūrą, jūrų uoste supaprastintų detaliųjų planų rengimą ir  panaikintų kliūtis dirbti kitų šalių rangovams. Tokie teisės aktų pakeitimai leistų sparčiau įgyvendinti valstybei svarbius ekonominius projektus, sudarytų palankesnes sąlygas dirbti valstybinėms kelių priežiūros įmonėms, Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui bei tarptautiniams oro uostams.

Šiais metais operatyviai sprendžiant šalies vežėjams iškylančias problemas aktyviomis ministerijos ir kitų valstybės institucijų pastangomis buvo greitai išspręstos rugpjūčio mėnesį Lietuvos vežėjams Rusijos pasienyje kilusios problemos. Lapkritį, šalies vežėjams pritrūkus leidimų vežti krovinius į Rusiją ir iš jos, ministerija skubiai gavo papildomų leidimų.

Susisiekimo ministerijos reguliavimo srityje buvo sutaupyta valstybės lėšų ir užtikrinta skaidresnė bei efektyvesnė įmonių veikla. Rugsėjo mėnesį įvykdyta Susisiekimo ministerijos administracijos pertvarka padės sutaupyti daugiau kaip milijoną litų per metus. Optimizuojama ministerijos reguliavimo srities įmonių veikla, atsisakoma nebūtinų etatų ir tiesioginei veiklai nebūtino turto. Ministro įpareigojimu atliktas regioninių kelių priežiūros įmonių auditas, Tarptautiniame Vilniaus oro uoste imtasi visų teisinių priemonių, kad būtų nutrauktos arba palankiomis sąlygomis perrašytos įmonei ir valstybei nenaudingos sutartys, nutrauktas neteisėtas automobilių, vykstančių į Kybartų pasienio kontrolės punktą, apmokestinimas.

2009 metais išspręsta Lietuvos tarptautinio susisiekimo oro transportu problema. Susisiekimo ministerijai ir Tarptautiniam Vilniaus oro uostui ėmusis įvairių priemonių oro uosto konkurencingumui didinti bei kitoms oro linijų bendrovėms pritraukti, iš Vilniaus pradedami vis nauji reguliarūs tiesioginiai skrydžiai į Europos miestus, iki sausio vidurio bus atkurtas tiesioginis oro susisiekimas su pagrindinėmis Europos sostinėmis. Siekiant paskatinti Lietuvos aviacijos plėtrą, strategiškai sprendžiama dėl privataus kapitalo pritraukimo į tarptautinius oro uostus, tolesnio jų valdymo modelio ir plėtros.

Šiais metais itin reikšmingo pagerėjimo pasiekta saugaus eismo srityje. Per 11 šių metų mėnesių, palyginti su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu, Lietuvos keliuose eismo įvykiuose žuvusiųjų skaičius sumažėjo beveik 28 proc., sužeistųjų – 24 proc. Tokiems rezultatams įtakos turėjo tęsiama aktyvi šviečiamoji veikla, inžinerinių eismo saugos priemonių pavojinguose kelių ruožuose įrengimas.

Susisiekimo ministerija stiprina pirminį vairuotojų mokymą – rengiama Būsimųjų vairuotojų rengimo koncepcija, kuria siekiama užtikrinti kokybišką mokymą, skaidrų ir kontroliuojamą mokymo procesą, vairavimo mokyklų ir instruktorių atsakomybę už mokymo kokybę. Įvestas papildomas mokymas vairuotojams, kuriems už Kelių eismo taisyklių pažeidimus atimta teisė vairuoti. Daugiau dėmesio skiriama tinkamai automobilių techninei būklei – nuo liepos 1 d. eismo įvykių metu sugadintoms transporto priemonėms turi būti iš naujo atliekama techninė apžiūra. Į aktyvią šviečiamąją veiklą siekiama vis labiau įtraukti visuomenę – pradėtas bendradarbiavimas su bažnyčios atstovais, kitomis visuomeninėmis iniciatyvomis. Ministerijos siūlymui baudas, surinktas už stacionariais greičio matuokliais nustatytą leistino greičio viršijimą, panaudoti eismo saugos priemonėms finansuoti, jau pritarė Vyriausybė, atitinkami teisės aktai pateikti svarstyti Seimui.

2009-aisiais Vilniuje surengtas pirmasis Azijos ir Europos transporto ministrų susitikimas bei abiejų žemynų Transporto plėtros forumas, užmezgę žemynų transporto ryšius ir davę pradžią naujų prekybinių kelių tarp Azijos ir Europos sukūrimui. Įtvirtintas Lietuvos vaidmuo dalyvaujant pasaulio prekių srautų politikoje, siekiant per Lietuvą atverti krovinių tranzito kelius tarp abiejų žemynų.