Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Sustiprinta pavojingų krovinių vežimo ir vairuotojų poilsio režimo kontrolė

Data

2007 12 18

Įvertinimas
0

Gruodžio 18 d. Lietuvos Respublikos Seimas  priėmė  Administracinio teisės pažeidimų kodekso (ATPK) straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą. Šiuo įstatymu  sustiprinta atsakomybė už pavojingų krovinių vežimo, vairuotojų vairavimo režimo, važiavimo be kelionės leidimo ir kitus pažeidimus.

Kodeksas papildytas straipsniais, nustatančiais atsakomybę už pavojingų krovinių vežimo kelių transportu reikalavimų pažeidimus. Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinio vežimo keliais (ADR) nuostatos apima atsakomybę už visą ciklą – nuo pavojingos medžiagos įpakavimo iki jos pristatymo gavėjui. Sankcijas už pažeidimus taikys Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI)  prie Susisiekimo ministerijos  ir policijos pareigūnai.

ATPK taip pat papildytas straipsniais, numatančiais vairuotojų atsakomybę už vairavimo ir poilsio režimo pažeidimus. Nustatytos sankcijos už vairavimą su atjungta viena iš tachografo funkcijų, neveikiančiu ar išjungtu greičio ribojimo prietaisu, arba  vairavimo ir poilsio režimo apskaitos rodmenų klastojimą. Įsigaliojus papildymams, bus užkirstas kelias vairuoti nesinaudojant kasdienio poilsio laikotarpiu, neturėti ir neteikti kontrolei vairavimo ir poilsio režimo apskaitos dokumentų.

Vairavimo ir poilsio režimo kontrolę šalies keliuose vykdo VKTI ir policijos pareigūnai, įmonėse – VKTI ir Valstybinės darbo inspekcijos pareigūnai. Todėl šių institucijų pareigūnams ir suteikta teisė taikyti sankcijas.

Seimas, įvertinęs svarbą, taip pat žymiai padidino sankcijas už važiavimą be kelionės leidimo ar sunkiasvorių ir didžiagabaričių krovinių vežimo pažeidimus.

Šie kodekso pakeitimai ir papildymai turėtų pagerinti eismo saugą šalies keliuose, nes sudarys sąlygas labiau diferencijuoti nuobaudas už saugaus eismo reikalavimų pažeidimus. Papildyto ATPK nuostatos turės teigiamos įtakos užtikrinant vienodas konkurencijos sąlygas, gerinant saugą keliuose ir vairuotojų darbo socialines sąlygas. Mažės pavojingų krovinių vežimo, vairavimo ir poilsio režimo pažeidimai,  o tai turėtų mažinti skaudžių eismo įvykių šalies keliuose skaičių.