BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Derinamos Rytų ir Vakarų Europos geležinkelių transporto teisinės sistemos

Data

2004 09 15

Įvertinimas
0

Suprastinti ir paskatinti vežimus geležinkeliais  tarp Baltijos ir Europos Sąjungos šalių ir tokiu būdu  suaktyvinti Pietų ir Šiaurės Lietuvos regionų ekonomiką – šios problemos svarstomos  rugsėjo 15 - 16 d. Susisiekimo ministerijoje  vykstančiame ketvirtajame  geležinkelių transporto tarptautinio projekto “Koridorius 1 +” iniciatyvinės grupės posėdyje, kuriam vadovauja Susisiekimo ministerijos sekretorė Liudmila Zumerienė.

Šiame geležinkelių transporto sektoriaus specialistų ir ekspertų iš  Baltijos šalių susitikime bus diskutuojama apie galimybę derinti teisines normas, reglamentuojančias dviejų  geležinkelių   sistemų  (COTIF – Vakarų Europos ir SMGS/SMPS – Rytų Europos ir Azijos) veiklą.

 Susitikimo dalyviai apsikeis informacija apie projektui “Koridorius+1” reikšmingus pasikeitimus, tarptautinių geležinkelių organizacijų (OTIF ir OSŽD), vartojančių šias skirtingas teisines sistemas, bendradarbiavimą. 

Pasak Susisiekimo ministerijos sekretorės Liudmilos Zumerienės, geopolitinė situacija Eurazijos kontinente nulėmė, kad į Rytus ir į Šiaurę nuo Lietuvos  esančiose valstybėse šiuo metu taikoma viena tarptautinė vežimų geležinkeliais teisės sistema, o į Pietus ir į Vakarus – kita. Norėdama plėtoti tranzitinių krovinių srautus mūsų šalis turi taikyti abi šias sistemas – COTIF ir SMGS/SMPS. Be teikiamų privalumų tai sukelia ir papildomų problemų, kylančių dėl teisinių, techninių ir organizacinių skirtumų vežimuose tarptautiniais geležinkelių maršrutais. Ypač tai aktualu vežant krovinius iš  Šiaurės į Pietus    (pvz. kryptimi Klaipėda - Kijevas). Ši kryptis dar vadinama I-uoju tarptautiniu transporto koridoriumi. Reglamentuojančių teisinių normų skirtumai apsunkina vežimų organizavimą, tad  šio tarptautinio transporto krovinių srautai daug  mažesni,  nei vežamų  Rytų – Vakarų  kryptimi.

 Siekdamos išspręsti šią problemą Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija ir Suomija 2003m. balandžio mėnesį sukūrė  tarptautinį projektą “Koridorius 1 +”, turintį tikslą sudaryti palankias sąlygas taikyti COTIF teisinę sistemą  krovinių ir keleivių vežimui visame pirmajame transporto koridoriuje. Taip tikimasi  paskatinti ir plėtoti  vežimus geležinkeliais tarp Baltijos  ir ES šalių.

Ketvirtajame geležinkelių transporto tarptautinio projekto “Koridorius 1 +” iniciatyvinės grupės posėdyje taip pat dalyvauja ir Tarpvalstybinio tarptautinio geležinkelių transporto organizacijos OTIF Centrinio biuro generalinis direktorius Hans Rudolf Isliker.