Derinamos Rytų ir Vakarų Europos geležinkelių transporto teisinės sistemos
Data
2004 09 15
Įvertinimas
Suprastinti ir paskatinti vežimus geležinkeliais tarp Baltijos ir Europos Sąjungos šalių ir tokiu būdu suaktyvinti Pietų ir Šiaurės Lietuvos regionų ekonomiką – šios problemos svarstomos rugsėjo 15 - 16 d. Susisiekimo ministerijoje vykstančiame ketvirtajame geležinkelių transporto tarptautinio projekto “Koridorius 1 +” iniciatyvinės grupės posėdyje, kuriam vadovauja Susisiekimo ministerijos sekretorė Liudmila Zumerienė.
Šiame geležinkelių transporto sektoriaus specialistų ir ekspertų iš Baltijos šalių susitikime bus diskutuojama apie galimybę derinti teisines normas, reglamentuojančias dviejų geležinkelių sistemų (COTIF – Vakarų Europos ir SMGS/SMPS – Rytų Europos ir Azijos) veiklą.
Susitikimo dalyviai apsikeis informacija apie projektui “Koridorius+1” reikšmingus pasikeitimus, tarptautinių geležinkelių organizacijų (OTIF ir OSŽD), vartojančių šias skirtingas teisines sistemas, bendradarbiavimą.
Pasak Susisiekimo ministerijos sekretorės Liudmilos Zumerienės, geopolitinė situacija Eurazijos kontinente nulėmė, kad į Rytus ir į Šiaurę nuo Lietuvos esančiose valstybėse šiuo metu taikoma viena tarptautinė vežimų geležinkeliais teisės sistema, o į Pietus ir į Vakarus – kita. Norėdama plėtoti tranzitinių krovinių srautus mūsų šalis turi taikyti abi šias sistemas – COTIF ir SMGS/SMPS. Be teikiamų privalumų tai sukelia ir papildomų problemų, kylančių dėl teisinių, techninių ir organizacinių skirtumų vežimuose tarptautiniais geležinkelių maršrutais. Ypač tai aktualu vežant krovinius iš Šiaurės į Pietus (pvz. kryptimi Klaipėda - Kijevas). Ši kryptis dar vadinama I-uoju tarptautiniu transporto koridoriumi. Reglamentuojančių teisinių normų skirtumai apsunkina vežimų organizavimą, tad šio tarptautinio transporto krovinių srautai daug mažesni, nei vežamų Rytų – Vakarų kryptimi.
Siekdamos išspręsti šią problemą Lietuva, Latvija, Estija, Lenkija ir Suomija 2003m. balandžio mėnesį sukūrė tarptautinį projektą “Koridorius 1 +”, turintį tikslą sudaryti palankias sąlygas taikyti COTIF teisinę sistemą krovinių ir keleivių vežimui visame pirmajame transporto koridoriuje. Taip tikimasi paskatinti ir plėtoti vežimus geležinkeliais tarp Baltijos ir ES šalių.
Ketvirtajame geležinkelių transporto tarptautinio projekto “Koridorius 1 +” iniciatyvinės grupės posėdyje taip pat dalyvauja ir Tarpvalstybinio tarptautinio geležinkelių transporto organizacijos OTIF Centrinio biuro generalinis direktorius Hans Rudolf Isliker.