ES transporto ministrų susitikime Lietuva pasisakys mobilumo mieste bei kelių ir vandens transporto politikos klausimais
Data
2008 09 01
Įvertinimas
Rugsėjo 1–2 dienomis Susisiekimo ministerijos delegacija, vadovaujama ministerijos valstybės sekretoriaus Almino Mačiulio, dalyvaus
Lietuvos delegacija dalyvaus diskusijose dėl naujos mobilumo mieste politikos, kurios tikslas – mažinti spūstis miestuose, rūpintis aplinkosauga, skatinti naudoti pažangesnį, prieinamą, saugų ir patikimą miesto transportą. Susitikimo dalyviams numatoma pristatyti Lietuvos miesto transporto srityje nuveiktus darbus, siekį plėtoti viešąjį transportą, naudoti aplinkai draugiškas transporto priemones. Bus aptartas ES struktūrinių fondų indėlis šiam tikslui pasiekti.
Kalbant apie kelių transportą, numatoma iš esmės pritarti Europos Komisijos pasiūlymui dėl Eurovinjetės direktyvos pakeitimo, susijusio su sunkiasvorių krovininių transporto priemonių apmokestinimu už naudojimąsi kelių infrastruktūra. Lietuvos susisiekimo ministerijos nuomone, mokesčio, pagrįsto išoriniais kaštais, įvedimas paskatins vežėjus naudoti aplinkai palankesnes transporto priemones, rinktis optimalius maršrutus. Taip būtų mažinamas neigiamas kelių transporto poveikis aplinkai. Tačiau kartu numatoma pareikšti nuomonę, kad išorinių kaštų įtraukimas į mokesčių bazę neturi iškreipti skirtingų transporto rūšių konkurencijos.
Jūros transporto srityje Lietuva pasisako už aktyvią jūrų greitkelių plėtrą. Manoma, kad ją galėtų paskatinti Europos Komisijos sparčiau priimami sprendimai dėl projektų finansavimo. Pavyzdžiui, šiuo metu Lietuvai svarbus sprendimas dėl galimos TEN-T fondo paramos Baltijos jūros regiono jūrų greitkelių projektui Klaipėda–Karlshamnas, kurį numatoma įgyvendinti kartu su Švedijos partneriais.
Diskusijoje dėl saugios laivybos numatoma pažymėti, kad laivyba yra tarptautinis verslas, todėl veikiant per Tarptautinę jūrų organizaciją būtina siekti vieningo laivybos reguliavimo pasauliniu mastu. Ketinama pasisakyti už laivybos saugos stiprinimą, geresnę aplinkos taršos prevenciją. Siekiant pagerinti prekybinio laivyno kokybę ir sukurti vienodas konkurencijos sąlygas vežėjams, pritariama nuostatai reikalauti privalomo laivų savininkų atsakomybės draudimo arba finansinės garantijos.