BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


exclamation

Informuojame, kad nuo 2020-11-27 18:00 iki 2020-11-29 18:00 ir nuo 2020-12-04 18:00 iki 2020-12-06 18:00 bus atliekami IS infrastruktūros perkėlimo darbai. Dėl šios priežasties galimi trumpalaikiai portalo „Mano vyriausybė“ veiklos sutrikimai. Atsiprašome už nepatogumus.

Kauno intermodalinis terminalas sujungtas su Europos geležinkelių tinklu

Data

2020 10 19

Įvertinimas
1
Lietuvos gelezinkeliai.JPG

„Rail Baltica“ geležinkelio ruože Kaunas–Palemonas baigti pagrindiniai projekto darbai – paklojus paskutinius europinio standarto bėgius, Kauno intermodalinis terminalas tiesiogiai sujungtas su Europos geležinkelių tinklu.

Šiame Kauno geležinkelio mazgo ruože liko baigiamieji darbai: pastatyti tvoras, apželdinti aplinką ir užbaigti tunelį Ugniakuro gatvėje. Atlikus naujojo geležinkelio testavimą ir atidavus jį vertinti Valstybinei komisijai bus pradėti planuoti prekinių traukinių maršrutai.

„Šiandien galime pasidžiaugti, kad Lietuva yra gerokai pažengusi strateginę reikšmę turinčio „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo srityje. Sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Europos geležinkelių sistema, šalies pramonei bei logistikos sektoriui atsiveria naujos krovinių vežimo galimybės, svarbu paminėti ir teigiamą poveikį regionų plėtrai, gyvenimo aplinkos kokybei, ekologiško transporto vystymuisi“, – sako susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.

„LTG Infra“ generalinio direktoriaus Karolio Sankovskio teigimu, geležinkelio ruožas tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono yra vienas svarbiausių „Rail Baltica“ projekte.

„Laikantis griežto rangos darbų grafiko, įgyvendintas pagrindinis projekto uždavinys – Kauno intermodalinis terminalas (KIT) tiesiogiai sujungtas su Europos geležinkelių infrastruktūra. Nuo šiol KIT – toliausiai į Rytus nutolęs Europos geležinkelių sistemos taškas, kurį netrukus europinio standarto bėgiais galės pasiekti prekiniai traukiniai. Darbų pabaiga šiame ruože sudaro sąlygas toliau sėkmingai tęsti projektą link Latvijos ir Estijos“, – sako K. Sankovski.

Kauno geležinkelio mazgo modernizavimo darbai, pritaikant jį prie „Rail Baltica“ poreikių, pradėti 2019 metų pavasarį. Vykdant modernizavimo projektą per Kauną iki Palemono nutiestas europinio standarto geležinkelis, modernizuotas istorinis Kauno geležinkelio tunelis, įrengti keturi tuneliai, kuriais geležinkelį saugiai gali kirsti automobiliai ir pėstieji, sutvarkyta šalia geležinkelio esanti miesto infrastruktūra, įrengtos papildomos apsaugos nuo triukšmo priemonės.

Kauno geležinkelio tunelyje ir jo prieigose paklota apie 2 km ilgio sugretintos 1435/1520 mm pločio vėžės geležinkelio, taip pat rekonstruota apie 3,6 km ilgio esamo 1520 mm pločio vėžės geležinkelio, paklotas 9 km ilgio naujas 1435 mm  pločio vėžės geležinkelis.

Iš viso Kauno geležinkelio mazgas susideda iš keturių ruožų: Kaunas–Palemonas, Jiesia–Kaunas, Jiesia–Rokai ir Rokai–Palemonas. 

Ruožas Jiesia–Kaunas baigtas rekonstruoti 2015 m. rugpjūtį, o Jiesia–Rokai – 2018 m. spalį. Ruože Rokai–Palemonas statybos darbus planuojama pradėti kitais metais. 
Pasak K. Sankovskio, baigus visus statybos darbus Kauno geležinkelio mazgas taps vienu moderniausių geležinkelio mazgų, per kurį kursuos didžioji dalis visų „Rail Baltica“ linija važiuojančių traukinių. 

„Naujos galimybės, kurias atvers iki Kauno intermodalinio terminalo atvesta europinio standarto geležinkelio infrastruktūra, sutaupys ne tik verslo patiriamas logistikos sąnaudas, bet ir mažins aplinkos taršą, spūstis, triukšmą, eismo įvykius keliuose bei kitą neigiamą kelių transporto poveikį aplinkai“, – priduria K. Sankovski.