BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Lietuvos inicijuotas Azijos ir Europos transporto ministrų bendradarbiavimas tęsiamas Kinijoje

Data

2011 10 25

Įvertinimas
0
Lietuvos inicijuotas Azijos ir Europos transporto ministrų bendradarbiavimas tęsiamas Kinijoje
Lietuvos inicijuotas Azijos ir Europos transporto ministrų bendradarbiavimas tęsiamas Kinijoje
Susitikimui oficialiai vadovauja Kinijos ir Lietuvos – ASEM bendradarbiavimą transporto srityje inicijavusių valstybių – ministrai: Kinijos transporto ministras Li Šenglin ir Lietuvos susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
 
Šįryt E. Masiulis, kaip vienas Europos ir Azijos transporto ministrų susitikimo vadovų, svarbiausias transporto srities aktualijas aptarė su Kinijos vicepremjeru Zhang Dejiang.
 
„Azijos ir Europos ministrų susitikimai tampa reikšmingu abiejų žemynų bendradarbiavimo pagrindu. Atsižvelgdami į vis intensyvesnę prekybą tarp Europos Sąjungos ir Azijos šalių, turime stiprinti tarpusavio ryšius, priimti iššūkius, diegti inovacijas. Transportui tenka ypatingas vaidmuo stiprinant ekonominį bendradarbiavimą, todėl privalome dalintis savo planais ir strategijomis, užtikrinti efektyvų dialogą ir formuoti stiprų transporto ryšių tinklą“, – sveikindamas ASEM dalyvius sakė Lietuvos susisiekimo ministras E. Masiulis.
 
Šiuo metu daugiausia prekių tarp Azijos ir Europos yra gabenama jūrų keliais. Įvertinant kelyje sugaištamą laiką, krovinių vežimas sausuma gali tapti puikia alternatyva. Ties rytine ES siena esantis Baltijos jūros regionas, turintis kokybišką transporto infrastruktūrą ir šiauriausią neužšąlantį Klaipėdos jūrų uostą, tarptautiniams pervežimams gali suteikti daug privalumų.
 
Specialistų vertinimu, jūrų keliais tolimiausią atstumą tarp Kinijos ir Lietuvos galima įveikti per 45 dienas, sausumos keliais – per 18 dienų. Taigi toliau plėtojant transporto infrastruktūrą ir logistikos centrus, užtikrinant greitą valstybių sienų kirtimą ir konkurencingas paslaugų kainas, Baltijos jūros regionas gali tapti vartais augantiems krovinių srautams iš Tolimųjų Rytų, ypač iš Kinijos.
 
Konkretus sėkmingo bendradarbiavimo pavyzdys – tai Baltijos ir Juodąsias jūras jungiantis konteinerinio traukinio „Vikingas“ maršrutas. Be to, plečiant transporto jungtis, šiandien iš Kinijos–Kazachstano pasienio į Lietuvą išvyksta pirmas bandomasis konteinerinis traukinys „Saulė“. Pagal susitarimus su Kinija, ateityje konteineriniai traukiniai į Lietuvą turėtų važinėti iš Sičuano provincijos Čongčingo miesto, esančio Kinijos centre. 
 
Kinijoje vykstančiame ASEM susitikime numatoma priimti bendrą ministrų deklaraciją bei patvirtinti pirmajame susitikime inicijuotą ir šalių kartu parengtą konkretų tolesnių veiksmų planą.
 
 
 
Papildoma informacija
 
ASEM arba Azijos ir Europos susitikimas (Asia–Europe Meeting) – tai 1996 m. inicijuotas neformalus Azijos ir Europos Sąjungos šalių dialogo ir bendradarbiavimo procesas, kuriuo siekiama stiprinti tarpžemyninius ryšius ir didinti tarpusavio supratimą. Šiuo metu jo veikloje dalyvauja 47 valstybės. ASEM skatina Azijos ir Europos šalių partnerystę trimis pagrindinėmis kryptimis: politine, ekonomine ir socialine / kultūrine.
 
Pirmasis ASEM viršūnių susitikimas Singapūro iniciatyva buvo surengtas 1996 m. Bankoke (Tailandas). Lietuva ASEM nare tapo 2004 m.
 
Pirmasis ASEM transporto ministrų susitikimas vyko Vilniuje 2009 m. spalio 19–20 d., surengtas Lietuvos iniciatyva. Taip Lietuva siekia aktyviai dalyvauti formuojant globalinę ir regioninę politiką, stiprinti Lietuvos, kaip tranzito valstybės, įvaizdį pasaulio rinkose ir pritraukti krovinių srautus iš Azijos valstybių, sukuriant visų Lietuvos transporto šakų ir bendros šalies ekonomikos pridėtinę vertę.