Lietuvos oro uostai ieško rangovų senųjų Vilniaus oro uosto terminalų konversijai: daugiau erdvių keleiviams ir papildomoms paslaugoms
Lietuvos oro uostai (LTOU) paskelbė viešąjį pirkimą ir ieško statybos darbų rangovo, kuriam patikės Vilniaus oro uosto esamų erdvių konversijos projektą. Bendrovės planuose yra numatyta dviejų terminalų, kurie buvo pastatyti dar 1993 ir 2007 metais, pertvarka, darbus atlikti planuojama per pusantrų metų – nuo 2025-ųjų vidurio iki 2026 metų pabaigos. Jos metu Vilniaus oro uostas dirbs kaip įprasta.
„Šiame etape keliame tikslą gerinti senųjų pastatų energijos efektyvumą, įgyvendinti platesnę pažangių technologijų integraciją į kasdienes Vilniaus oro uosto veiklas. Pasirinkus rangovą, darbai bus vykdomi etapais ir sparčiai, atsižvelgiant į gerąją praktiką, kurią sukaupėme per ankstesnius plėtros projektus. Svarbiausia, kad naujos statybos nesutrikdys įprastų oro uosto darbo procesų ir kelionių – terminalai bei visa išvykimo funkcija veiks visą laiką“, – teigia Arnas Dūmanas, LTOU Plėtros departamento vadovas.
Šiuo metu planuojamuose pertvarkyti terminaluose (T2 ir T3) veikia bendra išvykstančių keleivių registracijos salė, bagažo patikros ir aviacijos saugumo zonos, atvykimo ir išvykimo vartai bei komercinės patalpos.
Pasak A. Dūmano, prasidėjus šių terminalų konversijai dalis keleivių išvykimo infrastruktūros ir operacijų jau bus perkelta ir veiks naujai pastatytame išvykimo terminale, kurio startas numatytas kitų metų vasarį.
Startas jau 2025 metų vasarą
Planuojama, kad pirmieji konversijos projekto darbai prasidės 2025 m. vasarą dabartinėje bendroje išvykimo salėje, kuri bus paversta į Šengeno išvykimo erdvę ir naujas komercines zonas.
Pasak A. Dūmano, senųjų terminalų išplanavimas jau negali užtikrinti sėkmingos oro uosto plėtros, todėl per ateinančius metus erdvės pasikeis neatpažįstamai – bus perplanuotos ir pertvarkytos, o tai leis reikšmingai išplėsti komercinės veiklos apimtis, o keleiviams užtikrins daugiau galimybių gauti įvairesnes ir kokybiškesnes paslaugas. Konversijos projekto finišas planuojamas iki 2026 m. pabaigos.
Plane numatyta, kad pasikeis ne tik terminalų patalpos, bet ir jų funkcinės zonos. Viso numatyta, kad pertvarkos bus atliktos maždaug 10 tūkst. kv. metrų ploto erdvėse – nuo grindų iki stogo, kuris irgi bus rekonstruojamas.
Konversijos metu pastate bus įdiegti visomis prasmėmis pažangesni šiuolaikiniai inžineriniai sprendimai. Dėl to atnaujinto pastato eksploatacijos kaštai ir energijos sąnaudos turėtų būti mažesnės.
Vykstant Vilniaus oro uosto terminalų konversijai, tuo pat metu bus įgyvendinamas kitas svarbus Lietuvos oro uostų plėtros projektas – Vilniaus oro uosto naujojo atvykimo terminalo projektavimo ir statybos darbai. Naujas atvykimo terminalas turėtų būti baigtas statyti 2028 m. pabaigoje. Šiuo metu yra paskelbtas šio terminalo tarptautinis architektūrinės idėjos konkursas.
Atnaujinimo data: 2024-12-02
Taip pat skaitykite:
E. Sabutis su Lenkijos kolega aptarė strateginius transporto ir karinio mobilumo projektus
Paskelbta atranka į Lietuvos pašto generalinio direktoriaus poziciją
Susisiekimo ministras E. Sabutis vyksta pirmojo dvišalio vizito į Lenkiją
Susisiekimo ministras E. Sabutis: „Elektromobilumo plėtros kartelė Lietuvoje kyla dar aukščiau“
Seimas pritarė rajoninių kelių miestuose ir miesteliuose perdavimui savivaldybėms