BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Lietuvos susisiekimo ministras R. Sinkevičius: „Siekėme realių pokyčių transporto sektoriuje“

Data

2013 12 17

Įvertinimas
0
Lietuvos susisiekimo ministras R. Sinkevičius: „Siekėme realių pokyčių transporto sektoriuje“
Lietuvos susisiekimo ministras R. Sinkevičius: „Siekėme realių pokyčių transporto sektoriuje“
Transporto srityje pirmininkavimo ES Tarybai metu Lietuvai pavyko užtikrinti sklandų ir nenutrūkstamą teisėkūros procesą, sutelkiant dėmesį į patikimos, augančios ir atviros Europos kūrimą. Daug dėmesio skirta naujų technologijų plėtrai, aplinkai draugiško transporto infrastruktūros tinklams ir bendrai Europos transporto erdvei.
 
Atstovaudama ES Tarybai, Lietuva pradėjo derybas su Europos Parlamentu dėl Tinkamumo važinėti keliais paketo. Šias derybas tikimasi baigti iki savaitės pabaigos. Minėtas paketas yra svarbus žingsnis siekiant užtikrinti minimalius Europos kelių transporto sistemos saugos standartus periodinių techninių apžiūrų,  komercinių transporto priemonių patikros kelyje ir transporto priemonių registravimo srityse.
 
Taryboje pasiektas bendrasis požiūris dėl Europos geležinkelių sistemos saugos direktyvos ir pritarta Europos geležinkelių agentūros reglamento pažangos ataskaitai, kuri leis toliau pirmininkaujančiai Graikijai tęsti Ketvirtojo geležinkelių transporto paketo svarstymą.
 
Be to, pirmu skaitymu pasiektas susitarimas su Europos Parlamentu dėl Europos pasaulinės palydovinės navigacijos sistemos agentūros reglamento. Tai svarbus žingsnis užtikrinant palydovinių navigacijos sistemų saugumą Europoje.
 
Per šešis pastaruosius mėnesius pasiektas susitarimas dėl pranešimų apie įvykius civilinėje aviacijoje reglamento, ir Taryba pritarė Tarybos pozicijai pratęsti SESAR bendrosios įmonės įgaliojimus. Taip pat po aktyvių diskusijų dėl didesnių oro transporto keleivių teisių, įvertinus su jomis susijusias finansines pasekmes oro transporto sektoriui, šis klausimas toliau bus svarstomas ekspertų lygiu. Svarstydama oro uostų paketo klausimus Taryba pasiekė sutarimą dėl triukšmo reglamento. Neformaliame ES transporto ministrų susitikime buvo diskutuota apie bendro Europos dangaus iniciatyvą ir akcentuotas poreikis paspartinti ES oro eismo valdymo modernizavimą.
 
Taryba patvirtino bendrąjį požiūrį dėl Jūrų erdvinio planavimo direktyvos, kuri leis efektyviai paskirstyti jūrų teritoriją ir paskatins įvairių sektorių, tokių kaip jūrinis transportas, ofšorinė energetika, turizmas ir kt. plėtrą. Bendrasis požiūris dėl Europos jūrų saugos agentūros finansavimo reglamento buvo svarbus pasiekimas transporto srityje.
 
Lietuvos pirmininkavimo laikotarpiu daug dėmesio buvo skirta ES transporto tinklo ir trečiųjų šalių sąveikai. Liuksemburge vykusiame susitikime Rytų partnerystės transporto ministrai pareiškė pritarimą bendrai deklaracijai dėl ateities bendradarbiavimo Rytų partnerystės transporto srityje ir patvirtino Rytų partnerystės transporto infrastruktūros tinklą, nustatantį svarbiausias transporto jungtis tarp ES ir kaimyninių valstybių. Kartu ministrai patvirtino 6 šalių partnerių prioritetinių infrastruktūros projektų sąrašą. Jame esantys projektai ateityje galės būti įgyvendinami panaudojant ES paramą ir tarptautinių finansinių institucijų paskolas.
 
„Rytų partnerystės viršūnių susitikime Vilniuje Rytų partnerystės transporto srities pasiekimai buvo įvertinti kaip svarbus žingsnis stiprinant ES ir šalių partnerių bendradarbiavimą“, – pabrėžė R. Sinkevičius.