BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Neblaivius vairuotojus galėtų drausminti elektroniniai alkoblokai

Data

2015 04 14

Įvertinimas
0
Neblaivius vairuotojus galėtų drausminti elektroniniai alkoblokai
Neblaivius vairuotojus galėtų drausminti elektroniniai alkoblokai
Numatoma, kad alkoblokas galėtų tapti neblaivių vairuotojų reabilitacijos programos dalimi ir būtų savanoriškai pasirenkama auklėjamoji priemonė vietoj teisės vairuoti atėmimo. Pavyzdžiui, sulaikytiems neblaiviems vairuotojams būtų siūloma dalyvauti tokioje programoje ir automobilyje įsirengti alkobloką, taip neprarandant teisės vairuoti. Vairuotojai turėtų savanoriškai įsirengti šį prietaisą ir vykdyti visas kitas reabilitacijos programos sąlygas, tokias kaip prietaiso priežiūra ar prietaiso duomenų nuskaitymas, fiksuojant bandymus apgauti prietaisą ar bandymų užvesti variklį esant neblaiviam skaičių.
 
Autoblokų gamintojai yra numatę daugybę bandymo apgauti saugiklių, tačiau didžiausias saugiklis yra vairuotojo apsisprendimas jį įsirengti savanoriškai. Tikėtina, kad tada vairuotojas nebandys apgauti prietaiso, rizikuodamas prarasti vairavimo teises. Kita svarbi sulaikytų neblaivių vairuotojų reabilitacijos dalis būtų reabilitacijos kursai, kuriuose vairuotojo priklausomybę nuo alkoholio būtų gydoma psichologinėmis ir terapinėmis priemonėmis.
 
Alkoblokai taip pat galėtų būti naudojami ir didelės rizikos arba didesnės svarbos transporto priemonėse, pavyzdžiui, mokykliniuose autobusuose, viešajame, komerciniame, komunaliniame transporte ir kt.
 
Galimybė alkoblokus naudoti kaip vairuotojų alkoholio reabilitacijos programos dalį Lietuvoje svarstoma atsižvelgiant į sėkmingą Skandinavijos, Nyderlandų, Belgijos ir kitų šalių patirtį. Nemaža dalis šių šalių reabilitacijos programose dalyvavusių vairuotojų teigė, kad norėtų alkoblokus naudoti ir toliau.