BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Numatyti parengiamieji darbai giliavandeniam uostui Klaipėdoje statyti

Data

2008 06 18

Įvertinimas
0

                        

 

Birželio 18 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybė patvirtino Klaipėdos giliavandenio uosto statybos parengiamųjų darbų įgyvendinimo planą. Vadovaujantis šiuo planu, parengiamuosius darbus numatoma atlikti iki 2011 metų vidurio.

 

Giliavandenis uostas – inžineriniu požiūriu labai sudėtingas, didžiulių investicijų pareikalausiantis ir Lietuvai strateginę reikšmę turėsiantis objektas, todėl jo statybai organizuoti reikės daugelio institucijų suderintų veiksmų.

 

Vyriausybės patvirtintame plane numatyti konkretūs uosto statybos parengiamieji darbai, jų įvykdymo terminai ir atsakingi vykdytojai.

 

Susisiekimo ministerijai kartu su Finansų ir Ūkio ministerijomis pavesta išnagrinėti uosto statybos finansavimo galimybes ir nustatyti finansavimo šaltinius – valstybės biudžeto, ES fondų paramą ir kitas lėšas. Iki šių metų rugsėjo 30 d. LR Vyriausybei šiuo klausimu numatoma pateikti atitinkamus pasiūlymus.

 

Galimybė statyti giliavandenį uostą turės būti numatyta rengiamuose Klaipėdos apskrities ir Klaipėdos miesto bendruosiuose planuose. Juose taip pat bus numatytos teritorijos, reikalingos inžineriniams tinklams, privažiuojamiesiems geležinkelių ir automobilių keliams tiesti.

 

Iki 2009 metų vidurio Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) parengs giliavandenio uosto statybos projektinius pasiūlymus, po to atliks šio uosto poveikio aplinkai vertinimą. Planuojama, kad iki 2010 metų pabaigos KVJUD parengs uosto detalųjį planą, iki 2011 metų vidurio – statybos techninį projektą.

 

Statant giliavandenį uostą, numatoma už 350 m nuo kranto suformuoti dirbtinę 1500 milgio ir 700 m pločio salą, kuri geležinkeliais ir automobilių keliais bus sujungta su dabar veikiančiu uostu. Giliavandenį uostą siūloma statyti 2 etapais. Pirmajame etape, iki 2015 metų, numatoma statyti bangolaužius, formuoti teritoriją ir statyti krantines. Baigus šį etapą, giliavandenis uostas galės pradėti veikti. Toliau minėti statybos darbai bus tęsiami iki 2025 metų.

 

Giliavandenį uostą Klaipėdoje ketinama pripažinti valstybei svarbiu ekonominiu projektu. Toks uostas reikalingas Lietuvai siekiant tarptautinio konkurencingumo ir didesnių krovinių srautų. Giliavandeniame uoste bus galima priimti žymiai didesnius nei iki šiol – „Baltmax“ tipo laivus, kuriems reikalingas 17 metrų gylis. Pastačius šį uostą bus galima pervežti daugiau krovinių, mažės krovinių gabenimo jūra sąnaudos, bus taupomos laivų prastovų išoriniame reide išlaidos.