BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Parodoje „Kauno autodienos 2004“ – saugos diržų efekto imitavimo įrenginys

Data

2004 09 29

Įvertinimas
0

Rugsėjo 30– spalio 3 dienomis Kaune, Lengvosios atletikos manieže vyksiančioje parodoje „Kauno autodienos 2004“ Susisiekimo ministerijos specialistai demonstruos saugos diržų efekto imitavimo įrenginį. Toks įrenginys yra vienintelis Lietuvoje ir Baltijos šalyse, jo efektyvumą jau išbandė nemažai Lietuvos miestų ir miestelių gyventojų. 

Automobilių saugos diržų efekto imitavimo įrenginį pagamino Čekijos kompanija UAMK INDUSTRY. Pasak gamintojų, jeigu visi vairuotojai ir keleiviai automobilyje naudotų saugos diržus, žuvusiųjų eismo įvykiuose skaičius sumažėtų iki 30 proc.

Susisiekimo ministras Zigmantas Balčytis, pats išbandęs automobilių saugos diržų efekto imitavimo įrenginį, sakė, kad jo demonstravimas padės žmonėms įsitikinti saugos diržų svarba ir privers atsakingiau pažvelgti į savo bei kartu automobilyje važiuojančių žmonių saugą. “Kiekvienam, abejojančiam saugos diržų nauda, reiktų išbandyti šį įrenginį, patirti, ką reiškia važiuojant vos 12 km/h greičiu trenktis į sieną, ir koks yra saugos diržo poveikis. Ką jau kalbėti apie pasekmes, kuomet lekiantis 70/km per valandą greičiu automobilis trenkiasi į kliūtį. Tokie įrenginiai padės žmonėms praktiškai įsitikinti saugos diržų svarba, nes žodžiai mažai veikia”,- teigia ministras.

Vakarų šalių saugaus eismo ekspertai specialiųjų bandymų metu įrodė, kad, važiuojant 80 km/val. greičiu ir trenkiantis į nejudančią kliūtį, neprisisegęs saugos diržo vairuotojas tokiu pat greičiu jau po 0,044 sek. krūtine sulaužo vairą ir devynių tonų jėga trenkiasi į prietaisų skydą. Vairuotojo galvos kiaušas suskyla nuo smūgio į priekinį stiklą, o mirtis ištinka maždaug po 0,1 sekundės. Po 0,113 sekundės panašus likimas ištinka už nugaros sėdėjusį keleivį, o dar po akimirkos automobilio salone nebelieka nė vieno gyvo žmogaus. Tik po to ant žemės pradeda kristi stiklo duženos ir metalo nuolaužos.

Automobilių gamintojai akcentuoja, kad saugos diržai yra pagrindinė apsaugos priemonė, o įvairios elektroninės sistemos, oro pagalvės ir kitos naujovės yra tik priedai prie saugos diržų. Segėti saugos diržus ypač aktualu gyvenvietėse ir miestuose, nes daug eismo nelaimių įvyksta, kai nesilaikoma saugaus atstumo. Šalyje kasmet įvyksta daugybė eismo nelaimių, kurių metu žmonės žūsta tik todėl, kad susidūrimo metu per langus iškrenta iš automobilių. Tai ypač pavojinga vaikams, kurie negali naudotis suaugusiesiems skirtais saugos diržais. Vaikų saugumui užtikrinti būtina naudoti specialias vaikų svoriui ir ūgiui pritaikytas kėdutes.

Ekspertai specialiųjų bandymų metu įrodė, kad saugos diržus būtina segtis ir gale sėdintiems keleiviams, nes susidūrimo su nejudančia kliūtimi metu jie gali mirtinai traumuoti sėdinčius priekyje.