Už pažangą ir pastangas saugaus eismo srityje – kvietimas Lietuvai dalyvauti ES patirties mainų projekte

Data

2019 10 10

Įvertinimas
0
FB-KV67586.jpg

Lietuva – viena iš dvylikos Europos Sąjungos valstybių, kurias Europos Komisija (EK) ir Europos transporto saugos taryba (ETSC) kviečia dalyvauti 2019–2021 m. Europos Sąjungos patirties mainų projekte „EU Road Safety Exchange“. Tai paskelbta Briuselyje EK Mobilumo ir transporto generalinio direktorato surengtame aukšto lygio kelių eismo saugumo posėdyje.

 

Dalyvaudamos trejų metų trukmės projekte, vyksiančiame nuo  šių metų pabaigos iki 2021 m., dvylikos ES valstybių – Airijos, Austrijos, Bulgarijos, Graikijos, Ispanijos, Lietuvos, Lenkijos, Nyderlandų, Portugalijos, Prancūzijos, Rumunijos ir Švedijos – saugaus  eismo ekspertų komandos kartu spręs, kaip kovoti su leistino greičio viršijimu, užtikrinti saugią kelių infrastruktūrą bei didinti pėsčiųjų ir dviratininkų saugą.

 

„Privalome bendradarbiauti siekdami „Vizijos 0“ – nulio žūčių ir sužeidimų mūsų keliuose iki 2050 m. Tam turime padvigubinti geriausią praktiką ir keistis patirtimi. Projektas „EU Road Safety Exchange“ suteiks vertingą pagalbą šešioms ES valstybėms, pasiryžusioms per trejus metus pagerinti savo eismo saugos situaciją. Derindamas aukšto lygio politikų įsitraukimą su nuolatiniais šalių saugaus eismo ekspertų patirties mainais, šis projektas yra unikali galimybė kovoti su saugaus eismo srityje kylančiais iššūkiais“, – sakė už transporto politiką atsakinga EK narė Violeta Bulc. 

Projekte dalyvaujančios valstybės parinktos atsižvelgiant į skirtingą jų eismo saugos situaciją. Labiau pažengusios šalys dalinsis patirtimi su tomis, kurios turi didelį potencialą eismo saugai gerinti ir perimdamos patirtį gali žymiai pagerinti savo pasiekimus šioje srityje. Lietuvos potencialas eismo saugos srityje buvo įvertintas atsižvelgiant į šalies pastangas, pasiekimus ir pasiūlytą priemonių paketą, kuriant ilgalaikę saugaus eismo strategiją „Vizija 0“.

 

„Norint diegti pačias efektyviausias saugaus eismo gerinimo priemones, visų pirma tikslinga žinoti priemonių efektyvumą ilgalaikėje perspektyvoje, jų atsiperkamumą. Šiandien dar kartą buvo priminta, kad nėra vienos saugaus eismo gerinimo priemonės, kuri teigiamai pakeistų avaringumo rodiklius. Parenkant priemones visada reikia žinoti jų poveikį eismo aplinkai. Tikimės, kad dalyvaudami šiame projekte Lietuvos ir kitų šalių ekspertai įgis naujausių žinių apie eismo saugos gerinimo galimybes“, –sakė susisiekimo viceministras Gytis Mažeika.

 

EK ir ETSC Lietuvą taip pat įvertino už ambicingą ir efektyvią valstybinę saugaus eismo gerinimo programą „Vizija 0“. Šios programos  vizija – iki 2050 m. nulis žuvusiųjų keliuose, strateginis tikslas – nuo 2018 m. iki 2030 m. žuvusiųjų keliuose skaičių sumažinti perpus. Siekiant šio tikslo svarbu mažinti Kelių eismo taisyklių pažeidimų skaičių, sutvarkyti kelių infrastruktūrą pagal nustatytus reikalavimus, sumažinti eisme dalyvaujančių techniškai netvarkingų transporto priemonių skaičių, efektyviau gelbėti eismo dalyvius po eismo įvykių bei efektyviau valdyti eismo įvykių rizikas.