BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Valstybės narės patvirtino pirmininkaujančios Lietuvos pasiektą susitarimą dėl Tinkamumo važinėti keliais teisės aktų paketo

Data

2013 12 18

Įvertinimas
0
Valstybės narės patvirtino pirmininkaujančios Lietuvos pasiektą susitarimą dėl Tinkamumo važinėti keliais teisės aktų paketo
Valstybės narės patvirtino pirmininkaujančios Lietuvos pasiektą susitarimą dėl Tinkamumo važinėti keliais teisės aktų paketo
„Susitarimas nustato ir pakelia minimalius bendrus standartus, taikomus techninei transporto priemonių apžiūrai ir komercinių transporto priemonių techniniam patikrinimui keliuose, be to, supaprastina abipusį techninės apžiūros pažymėjimų pripažinimą visoje ES. Taigi Tinkamumo važinėti keliais teisės aktų paketas – svarbus žingsnis didinant Europos kelių transporto sistemos saugumą“, – sakė Lietuvos Respublikos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Komitetui patvirtinus kompromisinį tekstą, pirmininkaujanti Lietuva perduos galutinį kompromisinį tekstą sieks Europos Parlamentui siekiant formalaus susitarimo užtvirtinimo.
Teisės aktų paketas nustato šiuos pagrindinius elementus, dėl kurių susitarė teisės aktų kūrėjai:
  • Periodinė techninė apžiūra L kategorijos transporto priemonėms
Susitarimas numato, kad nuo 2022 m. sunkiesiems motociklams turi būti atliekama techninė apžiūra. Tačiau valstybės narės gali šio reikalavimo nevykdyti, jeigu taikys alternatyvias ir efektyvias kelių eismo saugos priemones ir atsižvelgdamos į penkerių metų kelių eismo saugumo statistiką. Nusprendusios įtraukti sunkiuosius motociklus į techninių apžiūrų apimtį, valstybės pačios nustatys konkrečius apžiūros metodus, patikros sritis ir dažnumą.
Pasiūlyme taip pat numatyta nuostata, kad perregistruojant transporto priemonę iš kitos valstybės narės, valstybė narė turi pripažinti kitos valstybės narės išduotą galiojantį techninės apžiūros pažymėjimą. Tai svarbus žingsnis kuriant bendras suderintas taisykles, palengvinančias ES piliečių judėjimo laisvę.
  • Transporto priemonių techninis patikrinimas keliuose
Taip pat nustatytas minimalus komercinių transporto priemonių patikrų kelyje kiekis visoje ES. Kiekvienais kalendoriniais metais techniškai keliuose patikrinamų transporto priemonių, patenkančių į šio paketo apimtį, skaičius turėtų sudaryti bent 5 % viso tokių transporto priemonių, registruotų visoje ES, skaičiaus.
Siekiant sumažinti administracinę naštą įmonėms, kartu numatoma kurti vežėjų rizikos vertinimo sistemą ir vežėjų rizikos profilį. Siekiama, kad geros reputacijos įmonių transporto priemonės techniniam patikrinimui keliuose būtų stabdomos rečiau.
Į paketą taip pat įtraukti pradiniai žingsniai bendriems krovinių tvirtinimo reikalavimams užtikrinti.
  • Registracijos dokumentai – techninės apžiūros pažymėjimo galiojimas pasikeitus transporto priemonės savininkui
Susitarimas taip pat supaprastina administracines procedūras, leisdamas laikinai sustabdyti leidimą naudoti transporto priemonę viešajame eisme, jeigu ji neatitinka techninių saugos ar kitų šalyje numatytų reikalavimų. Šis sustabdymas neturės įtakos automobilio registracijos faktui ir automobilio nereikės iš naujo registruoti pašalinus reikalavimų neatitikimo priežastis. Be to, valstybės narės turi iš principo pripažinti techninės apžiūros pažymėjimo galiojimą tuo atveju, kai keičiasi transporto priemonės savininkas.
 
Kita informacija:
Tinkamumo važinėti keliais teisės aktų paketą Europos Komisija pristatė 2012 m. liepos 13 d. Tinkamumo važinėti keliais teisės aktų paketą sudaro: Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų periodinės techninės apžiūros, kuriuo panaikinama Direktyva 2009/40/EB, pasiūlymas; Europos Parlamento ir Tarybos reglamento dėl Sąjungoje važinėjančių komercinių transporto priemonių techninio patikrinimo kelyje, kuriuo panaikinama Direktyva 2000/30/EB, pasiūlymas; Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos, kuria iš dalies keičiama Tarybos direktyva 1999/37/EB dėl transporto priemonių registracijos dokumentų, pasiūlymas.