BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Verslo atstovai supažindinti su viešųjų logistikos centrų steigimu

Data

2008 08 27

Įvertinimas
0

                           

 

Rugpjūčio 27 d. Susisiekimo ministerijoje surengtas susitikimas su šalies vežėjų, ekspeditorių, logistikos asociacijų ir kitų asocijuotų verslo struktūrų atstovais. Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius bei atsakingi ministerijos, AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos specialistai pristatė Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos viešųjų logistikos centrų steigimo eigą, nuveiktus ir planuojamus darbus.

 

Susitikimo dalyviai supažindinti su atliktais parengiamaisiais viešųjų logistikos centrų (VLC) steigimo darbais, jų veiklą reglamentuojančiais teisės aktais ir prielaidomis plėtrai, užsienio šalių patirtimi. Aptartas valstybės ir privataus kapitalo indėlis steigiant VLC, galimi jų valdymo modeliai.

                                                               

                                           

 

Ministro A. Butkevičiaus teigimu, VLC steigimas yra vienas iš ambicingų Lietuvos transporto projektų, visiškai naujas dalykas šalies transporto sistemoje. VLC tikslas – užtikrinti skirtingų transporto rūšių sąveiką transeuropiniuose transporto koridoriuose, pagerinti šalies transporto sistemą ir teikiamas logistikos paslaugas, sukurti geresnes sąlygas verslui.

 

Valstybė užtikrins VLC infrastruktūros sukūrimą ir jos valdyme turės lemiamą balsą. Vilniaus ir Kauno VLC steigimu rūpinsis AB „Lietuvos geležinkeliai“, Klaipėdos VLC – VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Privatus kapitalas turės įsirengti sandėlius ir kitus savo veiklai reikiamus objektus. VLC bus atviri visiems krovinių vežėjams bei pagalbinę veiklą vykdančioms įstaigoms ir įmonėms.

 

Būtina VLC dalis – intermodaliniai terminalai, suteikiantys galimybę manipuliuoti skirtingomis transporto rūšimis gabenamais krovinių srautais. Todėl Lietuvoje, kaip ir kitose pasaulio valstybėse, jie kuriami šalia magistralinių geležinkelių ir automobilių kelių, kuriems tenka didžioji pervežamų krovinių dalis.

 

Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus atkreipė dėmesį į kasmet augančius krovinių pervežimus. Didžiausia ir sparčiausiai auganti krovinių srauto dalis tenka automobilių keliams – vien pernai krovininio transporto eismo intensyvumas Lietuvos keliuose išaugo apie 20 proc. Esant tokioms tendencijoms, krovininio transporto srautai magistraliniuose keliuose gali pasiekti kritinę ribą.

 

Pasak A. Vaitkaus, siekiant išvengti vis didėjančio eismo intensyvumo magistraliniuose keliuose, šalies pasienyje turi būti sukurta galimybė manipuliuoti krovinių srautais, optimaliai derinant jų pervežimus geležinkeliais ir automobilių keliais. Tai padėtų mažinti transporto spūstis keliuose ir krovininio transporto srautus miestų gatvėse, sumažėtų avaringumas ir aplinkos tarša.

 

Šiuo metu Vilniaus ir Klaipėdos VLC jau yra numatytos teritorijos, jie pripažinti valstybei svarbiais ekonominiais projektais. Kauno VLC numatoma steigti automagistralės „Via Baltica“, europinės vėžės „Rail Baltica“ ir plačiosios geležinkelio vėžės susikirtimo vietoje, todėl optimali jo steigimo vieta paaiškės parengus „Rail Baltica“ trasos projektą.

Konkretūs VLC projektiniai sprendimai bus priimti atlikus galimybių studijas. Vilniaus VLC galimybių studiją numatoma parengti iki 2009 m. III ketvirčio, Klaipėdos VLC studiją – iki 2009 m. I ketvirčio. Statybos darbus numatoma pradėti 2012–2013 metais. Iš viso VLC steigimui numatoma skirti apie 300 mln. litų Europos Sąjungos ir Lietuvos valstybės lėšų.

 

                    

 

Apibendrindami posėdžio rezultatus, verslo atstovai teigiamai įvertino atliktus darbus. Lietuvos nacionalinės vežėjų automobilių keliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, Lietuvos nacionalinės ekspeditorių asociacijos „Lineka“ prezidentas Vytautas Levickas, Lietuvos laivybos maklerių ir agentų asociacijos atstovas Arijus Ramonas pritarė VLC reikalingumui ir pasidžiaugė, kad šie svarbūs darbai įgauna pagreitį.

 

Ministras A. Butkevičius pakvietė verslo atstovus teikti siūlymus dėl bendradarbiavimo valdant VLC, būsimos logistinės infrastruktūros naudojimo ir darbo sąlygų. Asocijuotų verslo struktūrų atstovai taip pat pakviesti dalyvauti planuojamoje sudaryti darbo grupėje Logistikos įstatymui parengti. Tiek ministerijos, tiek verslininkų nuomone, toks įstatymas turėtų nustatyti VLC žemės nuomos sąlygas, terminus, kitus svarbius valdymo ir veiklos aspektus, todėl suteiktų aiškumo ir būtų itin svarbus galimiems investuotojams.