BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Visuomenėje kilusios diskusijos dėl karo keliuose įtakoja atsargesnį eismo dalyvių elgesį

Data

2007 12 12

Įvertinimas
0

                                           

 

 

 

Saugaus eismo komisija, kuriai pirmininkavo susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius,  konstatavo, kad visoje Lietuvoje sumažėjo žuvusiųjų automobilių avarijose skaičius. „Bendros pastangos pagaliau duoda rezultatų, žmonės reaguoja į žiniasklaidoje ir politikoje    besivystančias diskusijas ir elgiasi  keliuose atsargiau“, - teigė A. Butkevičius. 

 

Gruodžio 12 d. posėdžiavusi Saugaus eismo komisija nagrinėjo šių metų 11 mėnesių avaringumo statistiką bei avaringumo priežastis, taip pat buvo svarstomi Nacionalinės pagalbos nukentėjusiems autoįvykiuose asociacijos siūlymai dėl avaringumo mažinimo. Komisija aptarė Lietuvos jaunimo organizacijų dalyvavimą kovoje už saugą šalies keliuose bei pasiūlymus dėl saugaus eismo automobiliais užtikrinimo, kuriuos pateikė  premjero  visuomeninis patarėjas Stasys Brundza.

 

Informuodamas Saugaus eismo komisiją apie avaringumo situaciją per 11 šių metų mėnesių, Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos viršininkas Saulius Skvernelis pareiškė, kad lapkritį situacija Lietuvos keliuose stabilizavosi, o Klaipėdos, Marijampolės, Šiaulių, Kauno bei Alytaus apskrityse net pagerėjo. Lyginant su 2006 m . Alytaus apskrityje žuvusiųjų sumažėjo 30,6 proc., Marijampolės ir Šiaulių apskrityse – 18,2 proc. ir 18,6 proc.

 

Optimistiškai nuteikia ir eismo įvykių, kilusių dėl neblaivių vairuotojų, statistika. Tauragės ir Vilniaus apskrityse tokių eismo įvykių sumažėjo 32,1 ir 25,6 proc. „ Pastebėme, kad avaringumo mažinimo priemonės ir visuomenės aktyvumas teigiamai įtakoja žmonių elgesį. Kuomet žiniasklaidoje prasideda aptarimai ir diskusijos dėl nuobaudų didinimo, neužfiksuojame nei vieno eismo įvykio, kuriame būtų žuvę žmonės“. Tačiau vis dar sudėtinga situacija tebelieka sostinėje ir Vilniaus apskrityje, kur per vienuolika š. m. mėnesių bendras žuvusiųjų keliuose skaičius išaugo 39,5 proc.

 

Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius pasiūlė kitų metų pirmajame Saugaus eismo komisijos posėdyje apsvarstyti eismo saugumo situaciją sostinėje ir Vilniaus rajone. Komisija šiam siūlymui pritarė.

 

                                              

 

„Viešumas ir socialinė reklama jau duoda gerus rezultatus, - sakė ministras. Pasak jo, pribrendo  laikas pareikalauti atsakomybės ir  iš savivaldybių pareigūnų, atsakingų už eismo organizavimą. Dažnai tam net nereikia didelių lėšų, pakanka įvesti tvarką. Pavyzdžiui, piko metu organizuoti pareigūnų budėjimus pavojingiausiuose vietose, įrengti atitvarus, pagerinti apšvietimą.

 

Saugaus eismo komisija apsvarstė Nacionalinės pagalbos nukentėjusiems autoįvykiuose asociacijos pirmininko daktaro Algirdo Poškaus siūlymą panaikinti vairuotojams leistiną 0,41 promilės alkoholio normą kraujyje ir priimti nulinį variantą. Pranešėjas akcentavo alkoholio žalą ir teigė, kad silpnesnius žmones net maža alkoholio dozė labai sutrikdo.

 

Susisiekimo ministerijos atstovai informavo komisiją, kad dar šių metų pradžioje pagal Europos Komisijos rekomendacijas buvo parengtas Saugaus eismo keliais įstatymas bei  pataisos Administracinių teisės pažeidimų kodeksui, kuriuose numatoma krovininio ir keleivinio transporto vairuotojams bei asmenims, turintiems trumpesnį nei 2 metų vairavimo stažą, nustatyti leistiną alkoholio normą  ne daugiau kaip 0,2 promilės.

 

Komisija nutarė įtraukti jaunimą į saugaus eismo kampanijų organizavimą, remti jaunimo iniciatyvas.