Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Vyriausybė nepritaria siūlymui keisti šalies kelių priežiūros ir plėtros finansavimo tvarką

Data

2008 07 23

Įvertinimas
0

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nepritarė siūlymui keisti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymą ir nustatyti, kad valstybinės reikšmės keliams finansuoti skiriamų lėšų sąskaita būtų penkiais procentais, tai yra iki 25 procentų, padidintas savivaldybių vietinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros darbų finansavimas.

 

Nekeisti esamos šalies kelių priežiūros ir plėtros finansavimo tvarkos nuspręsta įvertinus galimas šių pakeitimų pasekmes.

 

Sumažinus valstybinės reikšmės kelių finansavimą, laiku nebūtų įgyvendinti tiek artimiausiems trejiems metams numatyti investiciniai projektai, tiek Ilgalaikės (iki 2025 metų) Lietuvos transporto sistemos plėtros strategijos priemonės. Iškiltų grėsmė savalaikiam ES remiamų transporto projektų įgyvendinimui, trūktų lėšų numatytoms saugaus eismo priemonėms keliuose diegti.

 

Šiuo metu Lietuvoje įgyvendinamos minėtoje ilgalaikėje strategijoje iki 2013 metų numatytos automobilių kelių modernizavimo ir plėtros priemonės. Sumažinus finansavimą, taptų neįmanoma laiku įgyvendinti tokias priemones, kaip pagrindinių magistralinių ir krašto kelių pritaikymas intensyvaus tarptautinio tranzitinio eismo poreikiams, miestų aplinkkelių tiesimas, tiltų ir viadukų renovacija, kelio dangų stiprinimas.

 

Vėlesniam laikui tektų atidėti ir su savivaldybėmis suderintų programų įgyvendinimą – pavyzdžiui, ES paramos fondų ir valstybės bendrai finansuojamus rajoninės reikšmės žvyrkelių asfaltavimo darbus.

 

Dėl lėšų trūkumo taip pat vėluotų kitų transporto projektų, kuriems 2007–2013 m. laikotarpiu yra numatyta ES parama, įgyvendinimas.

 

Be to, sumažintas finansavimas taptų rimta kliūtimi laiku įgyvendinti Valstybinėje saugaus eismo automobilių keliais 2005–2010 metų programoje numatytas eismo saugą gerinančias priemones.

 

Susisiekimo ministerijos nuomone, Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos valstybinės ir vietinės reikšmės keliams tvarkyti turi būti skirstomos atsižvelgiant į jiems tenkančio transporto eismo srauto dalį. Nors vietinės reikšmės kelių tinklas yra tankesnis, vis dėlto valstybinės reikšmės keliams šiuo metu tenka apie 80 proc. viso transporto srauto.

 

Pažymėtina, kad jau dabar Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme rajoninių kelių asfaltavimui yra numatyta kasmet skirti 15 proc. programos lėšų, taip spartinant svarbiausių kaimo kelių gerinimą. Be to, vadovaujantis Vietos savivaldos įstatymu, vietinės reikšmės keliais ir gatvėmis turėtų rūpintis savivaldybės, jų tvarkymui skirdamos ir savo biudžeto lėšų.