BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Elektromobilių infrastruktūros plėtra

Viešosios elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros tikslas – kuriant ir plėtojant viešai prieinamą elektromobilių įkrovimo prieigų tinklą Lietuvoje, skatinti naudotis elektromobiliais, siekiant sumažinti naftos produktų vartojimą transporto sektoriuje ir sušvelninti transporto neigiamą poveikį aplinkai.

Pirminė elektromobilių įkrovimo infrastruktūra buvo kuriama ir plėtojama penkiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose ir kurortuose, taip pat pagrindiniame transeuropiniame kelių tinkle (angl. TEN-T Core network), t. y. šalia tarptautinių automagistralių (valstybinės reikšmės magistralinių kelių) E85 ir E67, vėliau - ir šalia kitų kelių, priklausančių TEN-T tinklui, pagal technines galimybės  maždaug kas 50 kilometrų, susisiekimui elektromobiliais tarp miestų užtikrinti.

2014-2017-2018 m. elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra valstybinės reikšmės keliuose:

 

2014-2020 metais automagistralėje Vilnius–Klaipėda, automagistralėje Vilnius–Panevėžys ir šalia kitų valstybinės reikšmės kelių jau įrengta 26 viešosios didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelės:

Atsižvelginat į sparčiai augantį įkrovimo poreikį kelyje A1 ruože tarp Vilniaus ir Kauno, planuojama, kad 2021 metais pradės veikti dar 2 įkrovimo stotelės.

Ši infrastruktūra kuriama ir plėtojama atsižvelgiant į patvirtintus Europos Sąjungos standartus ir sudarant galimybę įkrauti visų tipų elektromobilius (trijų tipų prieigos - AC ir DC (Combo2 ) arba DC (CHAdeMO) - kur elektromobilį galima įkrauti iki 50 kW galia). 

Informacinėje sistemoje www.eismoinfo.lt yra teikiama informacija apie šių elektromobilių įkrovimo prieigų tipą, būseną ir užimtumą tikruoju laiku.

    

ELEKTROMOBILIŲ ĮKROVIMO INFRASTRUKTŪRA MIESTUOSE

Pasinaudoti ES investicijomis elektromobilių įkrovimo prieigoms įrengti iš viso planuoja 17 Lietuvos savivaldybių. Šiam tikslui skirtos Europos regioninės plėtros fondo lėšos. Prieigas planuojama įrengti iki 2020 m. pabaigos.

Iki 2021 metų vasaros Lietuvos savivaldybėse atsiras dar 100 naujų elektromobilių įkrovimo stotelių. Jų tinklo plėtrą įgyvendina Transporto kompetencijų agentūra drauge su 39 šalies savivaldybėmis, kurių pasirinktose vietose ir bus įrengtos 22 kW galios stotelės.

Daugiausiai stotelių – 20 vnt. bus perduota Vilniaus miestui, po 10 vnt. – Kaunui ir Panevėžiui, 8 vnt.– Klaipėdai, 5 vnt. – Šiauliams, 4 vnt. – Mažeikiams, po 3 vnt. – Jonavai, Tauragei ir Kėdainiams. Po 2 stoteles gaus Utena, Visaginas, Kretinga ir Radviliškis, o likusios 26 savivaldybės gaus po 1 stotelę.

Priimdamos stoteles savivaldybės įsipareigos per vienerių metų laikotarpį jas įrengti pačių pasirinktose vietose, kurios būtų viešos – t.y. laisvai prieinamos 24 valandas per parą 7 dienas per savaitę. Taip pat savivaldybės savarankiškai spręs dėl jų eksplotavimo. 

Šios elektromobilių įkrovimo stotelės bus įrengiamos laikantis taikos sutarties tarp Energetikos ministerijos ir Vokietijos įmonės „Danpower“ sąlygų. Įgyvendinti šį projektą buvo pavesta Transporto kompetencijų agentūrai.

Daugelis savivaldybių elektromobilių įkrovimo infrastruktūros iki 2030 metų plėtrą yra numačiusios savo Darnaus judumo mieste planuose (DJMP) https://sumin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/darnaus-judumo-mieste-planai :

VILNIUS. Sostinėje šiuo metu veikia apie 130 elektromobilių įkrovimo stotelių (dalis jų nėra viešos), Vilniaus miesto elektromobilių įkrovimo stotelių žemėlapį galite pasižiūrėti čia:

https://www.google.com/maps/d/embed?mid=1z_T_HwT-og9V32_UCC9NYpwfuPsVEZzc&ll=54.709993034940794%2C25.25231585000006&z=12

Atsižvelgiant į didėjanti elektromobilių skaičių ir įkrovimo prieigų poreikį iki 2020 m. pabaigos Vilnius numatė įrengti 59 viešąsias elektromobilių įkrovimo prieigas, pagal Vilniaus miesto tarybos patvirtintą prieigų įrengimo vietų planą. Iš šių 59 prieigų viena prieiga – įprastos galios, viena prieiga – itin didelės galios (272 kW galios), likusios ­– didelės galios (šioje prieigose vienu metu galės krautis 2 elektromobiliai). Elektromobilių įkrovimo kaina prieigose bus skaičiuojama už naudojimosi ja laiką. Didžioji dalis jų (50) jau įrengta ir veikia.

KLAIPĖDA. Šiuo metu mieste yra 13 elektromobilių įkrovimo stotelių, kurios išdėstytos visoje Klaipėdoje - tiek miesto pietinėje, tiek centrinėje, tiek šiaurinėse dalyse. Stotelių tinklą ketinama plėsti: 2021–2023 m. mieste numatoma įrengti devynias greitojo įkrovimo stoteles – po tris per metus. Numatoma, kad artimiausius trejus metus ne tik išliks galimybė miesto stotelėse įsikrauti elektromobilius nemokamai.

Aktualią informaciją  apie šiuo metu Lietuvoje ir pasaulyje veikiančias viešas ir privačias elektromobilių įkrovimo prieigas taip pat galite rasti interneto svetainėje http://chargemap.com/.

 

ELEKTROMOBILIŲ ĮKROVIMO INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS PLANAI

Iki 2030 m. Lietuvoje turi būti įrengta 60 tūkst. elektromobilių įkrovimo prieigų, iš kurių 6 tūkst. - viešosios arba pusiau viešosios elektromobilių įkrovimo prieigos. Šalia valstybinės reikšmės kelių iki 2025 m. pagal poreikį turėtų būti įrengta apie 200, iki 2030 m. apie 1 tūkst. viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų.

- Viešosios ir pusiau viešosios elektromobilių didelės ir labai didelės galios įkrovimo prieigos pirmiausia turi būti įrengiamos Lietuvos didžiuosiuose miestuose, taip pat šalia pagrindiniam transeuropiniam kelių tinklui priklausančių kelių ir šalia kitų transeuropiniam kelių tinklui priklausančių valstybinės reikšmės kelių, atsižvelgiant į technines galimybes ne didesniu kaip 50 km atstumu;

- Įprastos ir vidutinės galios elektromobilių įkrovimo prieigos įrengiamos Lietuvos didžiuosiuose miestuose šalia daugiabučių gyvenamųjų namų, sudarant galimybę juose gyvenantiems elektromobilių naudotojams įkrauti elektromobilius visą parą;

- Savivaldybės, suderinusios su Susisiekimo ministerija, iki 2022 m. parengia arba atnaujina savivaldybės teritorijoje esančiuose vietinės reikšmės keliuose iki 2030 metų numatomų įrengti viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų planus, kurie turi būti atnaujinami ne rečiau kaip kas trejus metus ir skelbiami viešai;

- Nuo 2021 m. liepos 1 d. Lietuvos Respublikoje veikiančios viešosios ir pusiau viešosios elektromobilių įkrovimo prieigos ir jų operatoriai privalo turėti Viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų informacinės sistemos tvarkytojo suteiktus unikalius identifikacinius kodus ir būti įregistruoti Viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų informacinėje sistemoje. Viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų operatorius įsipareigoja neatlygintinai Viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų informacinės sistemos tvarkytojui teikti elektromobilių stotelės statinius duomenis ir, kai elektromobilių įkrovimo stotelė turi galimybę perduoti, dinaminius duomenis.

- Nuo 2023 m. sausio 1 d. visose statomose arba rekonstruojamose degalinėse turi būti įrengta bent viena viešoji didelės arba labai didelės galios elektromobilių įkrovimo prieiga;

- Nuo 2023 m sausio 1 d. visose statomose arba rekonstruojamose autobusų ir geležinkelio stotyse, oro uostuose ir jūrų uoste turi būti įrengta viešoji elektromobilių įkrovimo stotelė;

-Viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų operatoriai turi sudaryti sąlygas elektromobilį įkrauti neturint tiesioginės sutarties su elektros energijos tiekėju ir (ar) elektromobilių įkrovimo prieigos operatoriumi, sudarant galimybę už elektromobilio įkrovimo paslaugą atsiskaityti vietoje, neturint išankstinių specialių identifikacinių kortelių ar kitų priemonių.

 

Paskutinė atnaujinimo data: 2021-06-07