Istorinis įvykis Lietuvos keliuose: kelių apšvietimo sprendimams pradedama naudoti žalioji energija
„Via Lietuva“ šiais metais didelį dėmesį skiria ne tik kelių infrastruktūros plėtros darbams – jie didžiausia apimtimi vykdomi per pastarąjį dešimtmetį – bet ir aplinkosauginiams sprendimams. Šiandien, ant triukšmą mažinančių užtvarų netoli Vilniaus, pradėjo veikti saulės moduliai, kurių pagaminta žalioji energija bus naudojama pagrindinės šalies automagistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda kelio ženklų apšvietimui.
Saulės modulių įrengimo ant triukšmą mažinančių sienelių projektas buvo įgyvendintas rekordiniu greičiu, saulės moduliai žaliąją energiją pradėjo gaminti bent dviem mėnesiais anksčiau nei buvo planuota.
„Tiek „Via Lietuva“, tiek „Lietuvos geležinkeliai“, diegdami tokius integruotus infrastruktūros sprendimus, atveria dar neišnaudotą saulės energetikos potencialą. Be to, tokie sprendimai nereikalauja papildomos vietos. Tai yra puikus inovacijų diegimo ir skatinimo pavyzdys, kurių susisiekimo srities įmonių veiklos srityje norime matyti tik daugiau”, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Saulės moduliai ant triukšmą mažinančių užtvarų įrengti magistralinio kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda atkarpoje ties Grigiškėmis.
„Tvarumo siekiame visose veiklos srityse. Kaip organizacija turime tikslą prisidėti prie poveikio klimatui mažinimo ir maksimaliai įveiklinti valdomą infrastruktūrą. Taip prisidedame ne tik prie aplinkosauginių sprendimų plėtros, kelių infrastruktūros efektyvumo didinimo, bet ir ekonominės vertės valstybei kūrimo, šalies įvaizdžio stiprinimo. Šiandien pradėję veikti saulės moduliai ant kelių infrastruktūros tinklo statinių yra pirmasis toks bendrovės įgyvendintas projektas, tačiau ateityje tokių ir panašių sprendimų apimtis planuojame tęsti“, – sako „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Planuojama, kad per metus įrengti saulės moduliai sugeneruos daugiau nei 16 tūkst. kWh elektros energijos, kuri bus naudojama kelio, elektroninių kelio ženklų ir ekranų apšvietimui. Per metus sugeneruota žalioji energija padės atsisakyti beveik 7 tūkst. kg į aplinką įskiriamo CO2 kiekio. Tokį anglies dvideginio kiekį per metus vidutiniškai sugeria netoli 700 medžių.
Ant triukšmo atitvarų įrengti saulės moduliai veikia realiomis lauko sąlygomis, neturi jokios įtakos triukšmą mažinančių užtvarų savybėms.
Saulės modulių įrengimo darbus vykdė „Via Lietuva“ skelbtą viešąjį konkursą laimėjusi uždaroji akcinė bendrovė „StalCorp“, darbų vertė – 35 tūks. Eur be PVM. Saulės modulius šiam projektui teikė partneriai „SoliTek“.
„Džiaugiamės su partneriais įgyvendinę jau antrąjį tokio tipo projektą Lietuvoje. Turint platesnį projektų krepšelį savo partneriams galime suteikti daug vertingų duomenų ateities projektams, įvertinę saulės apšvietos, generacijos efektyvumo, garso ir vibracijų parametrus. Ypač svarbu, kad įgyvendinant projektą pavyko išnaudoti esamą infrastruktūrą – buvo pritaikytos esamos užtvaros, suteikiant joms dvigubą funkciją. Esame visiškai pasirengę saulės elektrines integruoti ir į naujai statomas triukšmo užtvaras – tai didintų tokių investicijų efektyvumą ir užtikrintų šios infrastruktūros atsiperkamumą“, – teigia „SoliTek“ vadovas Julius Sakalauskas.
„Via Lietuva“, inicijavusi saulės modulių įrengimą ant triukšmą mažinančių sienelių, rėmėsi ir kitų šalių patirtimi – ši praktika jau bandoma ir taikoma Vokietijoje, JAV, Australijoje, Pietų Korėjoje ir kitose pasaulio šalyse.
Taikydama ESG – aplinkos apsaugos, socialinės srities ir valdysenos – strategiją, „Via Lietuva“ ne tik patikėjimo teise reguliuoja kelių sistemą, bet tiesia kelią tvariai ir atsakingai ateičiai. Sutelkdami dėmesį į aplinkos priežiūrą, socialinį poveikį ir tvirtą valdymą, įmonė siekia kurti vertę ir savo akcininkams, ir visai visuomenei.
Atnaujinimo data: 2024-09-03
Taip pat skaitykite:
Dėmesio centre – krovininių automobilių ir autobusų vairuotojai
Susisiekimo ministerijai – 106-eri!
Nuo gruodžio – keletas Kelių eismo taisyklių pokyčių eismo saugumui didinti