BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Lietuva su Ukraina dalinsis patirtimi geležinkelių transporto srityje, stiprins regioninį bendradarbiavimą

Data

2021 03 18

Įvertinimas
5
LT.png

Susisiekimo ministras Marius Skuodis, ketvirtadienį Kijeve susitikęs su Ukrainos infrastruktūros ministru Vladyslavu Kryklii, aptarė galimybes toliau stiprinti regioninį bendradarbiavimą transporto ir logistikos srityse, ypač daug dėmesio skiriant ekonominių ryšių klausimams geležinkelių, kelių ir oro transporto srityse.

„Lietuvą ir Ukrainą sieja ilgalaikis bendradarbiavimas – dirbame plėtodami „Vikingo“ traukinio projektą, bendromis pastangomis geriname krovinių vežimo keliais sąlygas. Esu tikras, kad skaitmeninių sprendimų ir inovacijų plėtra transporto bei logistikos srityje dar labiau sustiprins Baltijos ir Juodosios jūrų regionų prekybinius ir ekonominius ryšius. Kartu tai užtikrins svaresnę abiejų šalių padėtį regiono transporto rinkoje“, – sakė ministras M. Skuodis.

Praėjusiais metais 27 proc. sumažėjęs krovinių gabenimas su Ukraina skatina ieškoti naujų būdų ir priemonių šį srautą didinti. Susitikime kalbėta apie poreikį kartu su Ukraina įgyvendinti puspriekabių gabenimo projektą geležinkelių transporto maršrutu Odesa–Klaipėda. Šiems darbams organizuoti siūlyta pasinaudoti gerąja Europos Sąjungos (ES) praktika supaprastinant muitinės procedūras. Į naująjį Intermodalinio transporto įstatymą Ukrainoje galėtų būti įtrauktos nuostatos, panašios į Lietuvos reglamentą, kai puspriekabės traktuojamos kaip konteineriai, o ne transporto priemonės. Ši koncepcija leistų krovinių patikrinimus atlikti ne prie valstybės sienos, bet krovinių paskirties punkte.

2020 m. pabaigoje „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsteigė bendrovę Ukrainoje. Pasak M. Skuodžio, ji gali tapti svarbia Lietuvos ir Ukrainos verslų ir ekonominio bendradarbiavimo jungtimi, atverianti galimybes dirbti jungtinės veiklos pagrindu. 

Susisiekimo ministras M. Skuodis taip pat akcentavo, kad Lietuva, pati neseniai įgyvendinusi geležinkelių transporto sektoriaus valdymo pertvarką, yra pasirengusi padėti Ukrainai pasidalindama savo patirtimi ir teikdama ekspertinius patarimus pagal Europos Sąjungos teisinę sistemą. Lietuvos geležinkelio įmonės galėtų pradėti konsultacijas dėl bendro lokomotyvų techninės priežiūros ir remonto centro įkūrimo Ukrainoje.

Be to, abi šalys išreiškė ketinimus plėtoti susisiekimą „keturių sostinių traukinio“ maršrutu Kijevas–Minskas–Vilnius–Ryga, kai tik tai leis epidemiologinė situacija. 

Dar vienas aktualus susitikimo klausimas – Europos bendrosios aviacijos erdvės susitarimas. Pažymėta, kad Lietuva remia Ukrainą ir siekia, kad susitarimas tarp Ukrainos ir ES būtų kuo greičiau pasirašytas. ES sprendimo tikimasi balandžio mėnesį.

Siekdami sustiprinti šalių bendradarbiavimą ir paskatinti transporto sektorių atsigavimą po koronaviruso pandemijos, Lietuvos ir Ukrainos transporto ministrai ketvirtadienį po Lietuvos ir Ukrainos Prezidentų tarybos taip pat pasirašė ketinimų memorandumą dėl bendradarbiavimo plėtojant susisiekimą geležinkeliais ir skaitmeninant transporto sektorių.