BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


M. Skuodis: Kauno intermodalinio terminalo atidarymas ženklina naują etapą „Rail Baltica“ projekte

Data

2021 07 19

Įvertinimas
13
20210719LTG0718.JPG

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Kauno intermodalinio terminalo (KIT) atidarymas komerciniam eismui yra esminis žingsnis „Rail Balticos“ projekte nuo statybos pereinant prie transporto operacijų. Šis žingsnis kartu reikšmingai pagerins susisiekimą su Europa krovinių vežėjams ir išplės tvaraus transporto galimybes Baltijos regione.

„Labai džiaugiuosi, kad „Rail Baltica“ jau ne ateities projektas, o realybė ir šiandien Lietuvoje jau galime pasinaudoti europinio geležinkelio teikiamomis galimybėmis – dar labiau diversifikuoti krovinių vežimo kryptis, ieškoti naujų rinkų, taip pat gabenti krovinius naujais būdais, derinant įvairių rūšių transportą“, – oficialioje pirmojo traukinio europine vėže pasitikimo ceremonijoje sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ kartu su savo partneriu Lenkijos vežėju „PKP Cargo“ pradeda vykdyti reguliarius intermodalinius (puspriekabių ir konteinerių) vežimus iš Nyderlandų į Lietuvą ir atgal. Pasak ministro, šis maršrutas yra puikus viešosios infrastruktūros valdytojų bendradarbiavimo pavyzdys, demonstruojantis sėkmingą transporto koridoriaus įveiklinimo procesą. 

Reguliarios intermodalinės paslaugos pradedamos teikti po to, kai 2020 m. gegužę pirmą kartą sėkmingai išbandytas maršrutas Kaldenkirchenas–Šeštokai–Kaldenkirchenas (3000 km). Skaičiuojama, kad šio bandomojo reiso metu  į aplinką pateko net apie 100 tonų mažiau CO2, nei puspriekabes gabenant vilkikais. 

Planuojama, kad naujuoju maršrutu Nyderlandai–Lenkija–Lietuva per savaitę vyks 4 traukiniai, kuriais iš viso per metus, priklausomai nuo užsakymų, bus vežama iki 7,5 tūkst. puspriekabių, tiek atitinkamai sumažinant vilkikų skaičių keliuose. Ateityje, atsižvelgiant į paklausą, vežimų skaičius galėtų būtų didinamas.

Kasmet Lenkijos–Lietuvos pasieniu automobilių transportu vežama apie 24 mln. tonų krovinių, o tai didžiulis potencialas KIT ir europinei vėžei panaudoti. 

„Intermodalinis krovinių vežimas, bendradarbiaujant geležinkelių ir kelių transportui, leistų taupiau naudoti energijos išteklius, gerokai sumažinti CO2 pėdsaką bei padidinti saugumą keliuose“, – pažymi M. Skuodis.