BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


M. Skuodžio pokalbyje su Tarptautine oro transporto asociacija - dėmesys aviacijos atgaivinimui po pandemijos ir priverstiniam orlaivio nutupdymui Baltarusijoje

Data

2021 06 08

Įvertinimas
4
IATA foto31.png

Susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien nuotoliniame susitikime su Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) vadovais Europai bei Šiaurės ir Baltijos šalių regionui akcentavo aviacijos atgaivinimo po COVID-19 pandemijos ir tvarumo klausimus, taip pat civilinės aviacijos saugumo iššūkius po priverstinio „Ryanair“ lėktuvo nutupdymo Baltarusijoje.

 

IATA viceprezidento Europai Rafaelio Schvartzmano teigimu, civilinei aviacijai visame pasaulyje ir ypač Europoje ypatingai nukentėjus nuo COVID-19 pandemijos, itin svarbios vieningos ir koordinuotos Europos šalių pastangos siekiant atgaivinti šį sektorių ir kurti bendrą jo ateitį. R. Schvarzman pabrėžė būtinybę Europai veikti kartu ir stiprinti Bendro Europos dangaus idėją. IATA asociacija, stebėdama ir vertindama Lietuvos aviacijos situaciją ir jos reikšmę šalies ekonomikai, siūlo ateityje bendradarbiauti ieškant geriausių sprendimų šiam sektoriui atgaivinti.

 

„Artimiausioje perspektyvoje sieksime ne tik atstatyti priešpandeminį skrydžių krypčių skaičių, bet ir pagerinti tiesioginį susisiekimą oru su Lietuvos ekonomikai svarbiausiais Europos centrais. Jau 2026 m. susisiekimą Baltijos šalių regione gerokai pakeis baigiama europinės vėžės geležinkelio linija „Rail Baltica“, kurią tiesiant Lietuvoje bus užtikrintos jungtys su Vilniaus ir Kauno oro uostais. Šiuo metu pradedame rengti Aviacijos vystymo gaires iki 2030 m., todėl pasinaudotume IATA patarimais dėl šalies aviacijos sektoriaus ateities kūrimo“, – sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.

 

Dėl pandemijos poveikio Lietuvos oro uostuose aptarnautų keleivių skaičius, lyginant 2019 m. ir 2020 m., sumažėjo 72 proc. Šių metų pirmųjų keturių mėnesių statistika rodo dar didesnį – 88 proc. kritimą, palyginti su atitinkamu 2019 m. laikotarpiu. Šiemet Lietuva sieks bent du kartus padidinti oro susisiekimo galimybes, atkuriant mažiausiai 50 proc. priešpandeminio lygio ir šalies oro uostuose aptarnauti bent 2,7 mln. keleivių.

 

Vidutiniu laikotarpiu, iki 2024 m., numatoma tobulinti šalies oro uostų infrastruktūrą, didinti jų pajėgumus, reikalingus keleiviams ir kroviniams, taip pat gerinti Lietuvos pasiekiamumą oro transportu bendradarbiaujant su oro linijų bendrovėmis ir socialiniais partneriais. Numatoma atlikti tarptautinius auditus, kurie leistų Lietuvoje registruotiems oro vežėjams vykdyti skrydžius į JAV.

 

Susitikime taip pat aptartas aviacijos sektorių sukrėtęs gegužės 23 d. įvykis, kai keleivinis „Ryanair“ lėktuvas buvo priverstinai nutupdytas Baltarusijoje. IATA atstovas šią situaciją įvardino kaip „netoleruotiną incidentą keliantį didelį susirūpinimą visai aviacijos bendruomenei“. IATA reikalauja, kad šis incidentas būtų nuodugniai ištirtas, kad būtų išsiaiškintos jo priežastys ir ieškoma būdų užtikrinti, kad panašūs įvykiai nepasikartotų ateityje.