BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Ministras M. Skuodis Tarptautiniame transporto forume: būtina nedelsiant atblokuoti Ukrainos uostus ir užtikrinti krovinių judėjimą

Data

2022 05 18

Įvertinimas
0
IMG-ITF (1).jpg

Siekiant išvengti globalios maisto krizės ir tolesnio žaliavų kainų augimo, svarbu pasitelkti visas įmanomas pagalbos Ukrainai priemones, nedelsiant užtikrinti Juodosios jūros uostų saugų veikimą ir krovinių gabenimą. Tokią poziciją Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis išsakė Tarptautinio transporto forumo (ITF), gegužės 18–19 dienomis vykstančiame Leipcigo mieste Vokietijoje, septynių šalių transporto ministrų spaudos konferencijoje, surengtoje trečiadienį.

Ministras M. Skuodis kartu su JAV, Jungtinės Karalystės, Kanados, Vokietijos, Lenkijos ir Ukrainos transporto ministrais forumo spaudos konferencijoje paskelbė dokumentą „Raginimas imtis veiksmų“ (angl. „Call to Action“), kuriuo reikalauja stabdyti Rusijos agresiją prieš Ukrainą ir besitęsiančią šalies jūrų uostų blokadą. Šalys sutarė toliau telkti pastangas remdamos Ukrainos vystymąsi bei transporto infrastruktūros atstatymą.

„Kad išvengtume tolesnio maisto kainų augimo ir pasaulinės maisto krizės, pasauliui reikia Ukrainos grūdų, todėl būtina vėl atidaryti Ukrainos uostus. Turime rasti būdų, kad būtų atblokuotas visų pirma Odesos uostas ir Ukraina galėtų užsitikrinti efektyvius logistikos kanalus šalies krovinių eksportui į Europos ir pasaulio rinkas. Sklandus maisto prekių judėjimas ir pasaulinis apsirūpinimas maistu – sritys, kuriose delsimas yra nedovanotinas“, – septynių ministrų spaudos konferencijoje sakė Lietuvos susisiekimo ministras M. Skuodis.

Šia tema bus tariamasi ir forumo metu ketvirtadienį vyksiančioje ministrų apskritojo stalo diskusijoje „Pasaulinis transportas ir karas Ukrainoje“ (angl. „Global Transport and the War in Ukraine“).

Rusijai blokuojant laivų judėjimą iš ir į Ukrainos jūrų uostus, Baltijos šalys ir Lenkija aktyviai ieško būdų, kaip padėti Ukrainai eksportuoti žemės ūkio produkciją. Balandžio pabaigoje į Ukrainą išvyko bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo įmonės „LTG Cargo“ traukinys ir šiuo metu grįžta į Lietuvą.  Traukinys su kroviniu iš Ukrainos vyksta per Lenkiją iki Kauno intermodalinio terminalo. Susisiekimo ministro teigimu, iš čia arba iš Šeštokų geležinkelio stoties kroviniai ateityje galėtų būti vežami plačiąja geležinkelio vėže iki Klaipėdos uosto.

Dėl Ukrainos uostų atidarymo šią savaitę pasisakė ir Lietuvos užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis, dalyvaudamas Europos Sąjungos Užsienio reikalų taryboje Briuselyje, kur aptarė Rusijos karinę agresiją prieš Ukrainą ir tolesnę Europos Sąjungos paramą Ukrainai.

Anot jo, gręsianti pasaulinė maisto krizė – Ukrainos jūrų uostų blokados pasekmė. Todėl būtina padėti  Ukrainai užtikrinti Juodosios jūros uostų saugumą arba Ukrainai turi būti suteikiama tiek ginkluotės, kad galėtų tai padaryti pati – užtikrinti išgabenamų ir pasauliui taip reikalingų grūdų saugumą. Būtina sustabdyti Rusijos agresiją ir užtikrinti Juodosios jūros uostų saugų veikimą.

Pernai Klaipėdos uostas krovė 3,34 mln. tonų grūdų, užpernai – 4,6 mln. tonų. „LTG Cargo“ 2021 m. vežė apie 2,4 mln. tonų grūdų. Iš jų vietiniai gabenimai sudarė apie 1,8 mln. tonų. 

Ukraina artimiausiu metu siekia eksportuoti iki 20 mln. tonų pernykščio derliaus kviečių ir kukurūzų.

Lietuva jau yra suteikusi galimybę Ukrainos vežėjams vykdyti dvišalius ir tranzitinius krovinių vežimus per Lietuvos teritoriją be kelių transporto leidimų.