BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Ministras Marius Skuodis susitiko su Lietuvos pramonininkų konfederacijos vadovais

Data

2021 01 05

Įvertinimas
12
ministro susitikimas LPK.JPG

Ministras Marius Skuodis, nuotoliniu būdu susitikęs su Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) vadovais,  kalbėjosi apie šiuo metu opiausias transporto ir logistikos sektoriaus problemas, ilgalaikį bendradarbiavimą bei būtinus pokyčius, kad ši strateginė šalies sritis Lietuvai duotų daugiau naudos.
 
Susitikime su ministru dalyvavo LPK prezidentas Vidmantas Janulevičius, konfederacijos generalinis direktorius Ričardas Sartatavičius, LPK Verslo aplinkos ir ekonomikos departamento direktorė Raminta Radavičienė, Transporto, infrastruktūros ir logistikos komiteto pirmininkas bei vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Romas Austinskas.
 
„Transporto ir logistikos sektorius, sudarantis 12 proc. BVP, yra reikšmingas mūsų šaliai, tačiau šiuo metu dėl koronaviruso pandemijos, Lietuvai nenaudingų ES „Mobilumo paketo“ tam tikrų sąlygų ir apskritai geopolitinės situacijos visas sektorius susiduria su esminiais iššūkiais. Matau ilgametes problemas ir dėl pralaidumo pasienyje. Ką turime padaryti, tai kartu su socialiniais partneriais sutarti dėl aiškios sektoriaus plėtros vizijos. Tik taip galėsime išnaudoti Lietuvos turimą potencialą“, – sakė ministras M. Skuodis.
 
Per susitikimą buvo akcentuotos didžiausios problemos, su kuriomis susiduria Lietuvos vežėjai. Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas pabrėžė, jog daugelį metų buvę lyderiai Rytų, vėliau Vakarų Europos rinkoje vežėjai šiuo metu susiduria su nelygiu konkurencingumu, kurį lemia Lietuvai nepalankus „Mobilumo paketas“, sudėtingos verslui sąlygos Lietuvoje, kai dėl laiku nepriimtų sprendimų didžiosios vežėjų įmonės, turinčios filialus Lenkijoje ar Vokietijoje, svarsto galimybes perkelti savo verslus į kitas šalis. 
 
Susitikime konstatuota, kad vien per COVID-19 pandemiją iš Lietuvos į Lenkiją „iškeliavo“ 4000 vilkikų, nes konkurencinių sąlygų svarstyklės nulinko šios kaimyninės šalies naudai. Dėl to Lietuva neteko milijardų eurų pajamų. Todėl svarbi pagalba ir parama sektoriui dėl palūkanų kompensavimo, jau vasarą keleivinio transporto kompanijoms gali pritrūkti pajamų mokėti darbuotojams atlyginimus.
 
Taip pat dėmesio skirta galimybėms bendrai koordinuotai dirbti, kad nebeliktų vilkikų eilių prie Baltarusijos–Lietuvos sienos, kur vežėjai neretai praleidžia po kelias  paras. Aptartos ir ateities perspektyvos: galimybės transporto sektoriui tapti Rytų rinkos lyderiu, žaliasis kursas, CO2 mažinimas, susisiekimo infrastruktūros gerinimas. 
 
Ministro teigimu, kad išlaikytume konkurencingą šį vieną iš kertinių šalies ekonomikos sektorių, kad Lietuvai liktų didesnė pridėtinė jo vertė ir matytume šios vertės augimą vienam darbuotojui, būtinas ne tik Susisiekimo ministerijos, bet ir Finansų, Užsienio reikalų, Vidaus reikalų, Socialinės apsaugos, Ekonomikos ir inovacijų ministerijų įsitraukimas.