BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Pradedami „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstravimo darbai

Data

2022 12 09

Įvertinimas
1
MART0057.jpg

Šiandien tarptautinei magistralei „Via Baltica“ priklausančio magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 76 km įkasta kapsulė, skelbianti simbolinę šio kelio vieno ruožo nuo 72,50 iki 79 km rekonstravimo darbų pradžią. Šį ruožą planuojama rekonstruoti į keturias eismo juostas, įrengti pirmą šalyje „žaliąjį tiltą“ (gyvūnų migracijai), tunelinį pravažiavimą, sankirtą, jungiamuosius kelius ir kitus kelių elementus. Planuojama, kad šiame ruože statybos darbai bus baigti kitų metų rudenį. Sutarties vertė – apie 55,8 mln. eurų. 

„Europinė magistralė „Via Baltica“ – vienas intensyviausio tranzitinio eismo kelių Lietuvoje, ja gabenama daugiausia krovinių. Siekiame, kad visiems keliaujantiems ji būtų patogi ir saugi, atitiktų aukščiausius tarptautiniam kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus. Baigus visos 40 km atkarpos rekonstrukciją, šia magistrale nuo Kauno per Marijampolę iki Lenkijos sienos ir toliau iki pat Varšuvos bus galima važiuoti patogiai, saugiai ir greitai“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

„Via Baltica“ yra vienas svarbiausių mūsų šalies kelių, kuris jungia  Baltijos šalis su Lenkija ir kitomis Europos valstybėmis. Šis kelias yra strategiškai svarbi jungtis Lietuvos ir tarptautiniam susisiekimui, todėl šio kelio modernizavimas – vienas prioritetinių šalies susisiekimo infrastruktūros projektų. Šiuo metu didžioji dalis „Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos yra tik dviejų eismo juostų, todėl išaugus eismo intensyvumui, ypač krovininių automobilių,  eismo sąlygos šiame kelyje yra sudėtingos. Baigus rekonstrukcijos darbus, šis kelias taps ne tik modernesnis, bet ir saugesnis“, – sako VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.

Eismas šiame 40 km „Via Baltica“ ruože yra vienas intensyviausių Lietuvoje – vidutinis metinis paros eismo intensyvumas šiame siekia beveik 10 tūkst. automobilių per parą, iš jų net iki 60 proc. sudaro krovininis transportas.

Šiomis dienomis jau pasirašyta kito „Via Baltica“ ruožo nuo 79 iki 85 km rangos darbų sutartis. Taip pat, baigus projektavimą, šiais metais ketinama pradėti viešojo pirkimo procedūras ir ruožui nuo 56,83 km iki 72,50 km. Planuojama, kad ketvirtojo šios magistralės ruožo nuo 85 km iki 97,06 km rangos darbų viešojo pirkimo procedūros bus pradėtos šių metų pabaigoje – 2023 m. pirmoje pusėje.

Viso apie 40 km „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) rangos darbų pabaiga planuojama 2024 m. gruodžio mėn., dviem metais anksčiau nei planuota.

Rekonstravus „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos, jis atitiks tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus. 

Lietuvos automobilių kelių direkcijos informacija