BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


„Rail Baltica“ ieško rangovo ilgiausiam Baltijos valstybėse geležinkelio tiltui tiesti

Data

2020 12 28

Įvertinimas
0
Neries tiltas_3.jpg

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ pradėjo II konkurso etapą, kurio metu bus atrinktas geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos tiesimo darbų rangovas. Tai bus ilgiausias, daugiau kaip 1,5 km ilgio, geležinkelio tiltas Baltijos valstybėse.

„Geležinkelio tiltas per Nerį – techniškai sudėtingiausias inžinerinis statinys tiesiant „Rail Balticos“ geležinkelį. Tai bus ilgiausias ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos valstybėse tiltas. Dar vienas inžinerinis iššūkis – nebus nė vienos atramos vandenyje, tad išrinktam tilto tiesimo darbų rangovui šis darbas bus tikrai rimtas išbandymas“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Jis pažymi, kad šis konkursas, kaip ir kiti jau įgyvendinami projekto „Rail Baltica“ darbai bei būsimi konkursai, COVID-19 pandemijos akivaizdoje gali tapti svarbia „pagalve“ Lietuvos ekonomikai.  

Iš viso naujojo tilto ilgis sieks 1510 metrų. Iki šiol ilgiausias tiltas Lietuvoje buvo per Dubysą nutiestas Lyduvėnų geležinkelio tiltas, kurio ilgis yra 599 m, o ilgiausias automobiliams skirtas tiltas – per Nemuną prie Jurbarko įrengtas tiltas, kurio ilgis siekia 494 metrų. Ilgiausias naujojo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje, kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.

Konkursą laimėjęs rangovas pagal sutartį turės ne tik nutiesti tiltą, bet ir sutvarkyti aplinką, įrengti triukšmą slopinančias sienutes, rekonstruoti šalia einančius vandentiekio bei kitus inžinerinius tinklus, taip pat melioracijos statinius.

Šis tiltas bus Lietuvoje visiškai naujo 1435 mm pločio vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožo tarp Kauno ir Lietuvos–Latvijos sienos dalis.

„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, jį įgyvendinant per visą „Rail Balticos“ trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Balticos" geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Projekto statybos, kurių numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta mobilumui ir kelionių galimybėms pagerinti, verslui, turizmui ir prekių mainams regione plėtoti.