BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Šiais metais bus baigta didelė dalis darbų magistralėje A1, projektuojama „Via Baltica“

Data

2021 03 15

Įvertinimas
6
1302_b6b86ef50c8c.jpg

Kovo 15 d. baigiasi technologinė darbų keliuose pertrauka ir oficialiai, jei oro sąlygos tinkamos, prasideda kelių statybos darbų sezonas. Šiais metais pagal sutartis numatyta baigti didžiąją dalį darbų, vykdomų magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, taip pat pradėti vykdyti kitus reikšmingus kelių plėtros ir priežiūros projektus.

 

Pasak VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, dėl oro sąlygų kelių statybos sezonas Lietuvoje trunka gerokai trumpiau nei 12 mėnesių, o intensyviausias darbų metas dažnai sutampa su keliavimo sezonu.

 

„Dedame visas pastangas, kad keliaujantys ir atostogaujantys dėl darbų valstybinės reikšmės keliuose patirtų kuo mažiau nepatogumų. Esame dėkingi šalies gyventojams už supratimą ir kantrybę, kai šie susiduria su nepatogumais vykdant svarbius kelių priežiūros ir plėtros projektus“, – sakė R. Lipkevičius.

 

Pagal praėjusiais metais sudarytas sutartis bus tęsiami darbai magistralėje A1 tarp Vilniaus ir Kauno. Atskiruose ruožuose darbai jau atlikti, tačiau visas projektas bus baigtas įgyvendinti šių metų rugsėjį. Pagrindinis rekonstravimo darbų tikslas – užtikrinti tokio eismo intensyvumo kelio atitiktį eismo saugos ir techniniams reikalavimams. Tik tada, kai kelias atitiks automagistralei taikomus reikalavimus, juo bus galima važiuoti 130 km/h greičiu vasarą ir 110 km/h greičiu žiemą.

 

Rekonstruojant minėtą ruožą, skiriamojoje kelio juostoje keičiami metaliniai apsauginiai atitvarai, dalyje kelio ruožų įrengiamos tinklo tvoros nuo laukinių gyvūnų. Taip pat rekonstruojamos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, įrengiami pėsčiųjų takai ir perėjos skirtingame lygyje, montuojamos greičio valdymo ir įspėjimo sistemos, įrengiamas apšvietimas, atliekami kiti darbai.

 

Rugsėjo mėnesį magistralėje A1 ties Kaunu taip pat bus baigta naujo tilto per Nerį statyba ir pastatytas viadukas per Jonavos gatvę (rekonstruojamas ruožas nuo 99,29 iki 100,47 km). Toliau darbai bus tęsiami pagal projektą „Magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožo nuo 102,90 iki 107,00 km rekonstravimas“. Įgyvendinant šį projektą bus rekonstruota Giraitės sankryža, viena pavojingiausių valstybinės reikšmės kelių tinkle. Be to, magistralėje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 8 ruožuose nuo Kauno Klaipėdos link bus atliekami paprastojo kelio remonto darbai.

 

Šiais metais bus tęsiamas magistralei „Via Baltica“ priklausančio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km projektavimas, planuojama baigti žemės paėmimą visuomenės poreikiams. Taip pat planuojama pradėti rengti priešprojektinius sprendinius kitai „Via Baltica“ daliai – nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos, t. y. magistralinių kelių A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai ir A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga ruožams. 

 

2021 m. valstybinės reikšmės kelių tinkle planuojama daugiau dėmesio skirti saugaus eismo infrastruktūros – žiedinių sankryžų, modernių pėsčiųjų perėjų, pėsčiųjų ir dviračių takų ir pan. – įrengimui, tiltų remontui, rekonstravimo darbams. Taip pat bus atliekamas paprastasis kelių remontas, modernizuojamas apšvietimas, atnaujinamas kelių ženklinimas, asfaltuojami žvyrkeliai, įgyvendinami kiti kelių priežiūros ir plėtros projektai.

 

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija valdo 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių.