Sanglaudos fondo parama – 198,5 mln. Eur.

Saugant miestus nuo tranzitinio transporto srautų, ES struktūrinės paramos lėšomis Lietuvoje nutiesti keturi nauji aplinkkeliai – Vilniaus vakarinis, Vilniaus išorinis pietinis, Kairių ir Priekulės.

Nutiesus aplinkkelius miestuose pagerėja eismo sauga, sumažėja transporto spūstys, triukšmas ir oro tarša. Aplenkiant miestus galima važiuoti greičiau, sudarytos geresnės sąlygos verslui, krovinių vežėjams.

Kol nėra aplinkkelių, tranzitinis transportas pasklinda tam nepritaikytomis miestų gatvėmis. Ypač daug problemų kelia sunkiasvorės krovininės transporto priemonės – dėl jų nesaugu kitiems eismo dalyviams, pablogėja aplinkos kokybė, greitai suyra gatvių danga.

Aplinkkeliai tiesiami įgyvendinant Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „Saugų eismą gerinančios inžinerinės infrastruktūros diegimas, miestų aplinkkelių tiesimas“.

Tiesiami aplinkkeliai:

  • Vilniaus vakarinis aplinkkelis (I ir II etapai). Numatoma, kad ateityje aplinkkelis sujungs IXB tarptautinį transporto koridorių su Vilniaus–Panevėžio automagistrale.
  • Vilniaus išorinis pietinis aplinkkelis. I etape nutiestas 7,7 km ilgio ruožas nuo magistralės Vilnius–Kaunas iki Eišiškių plento. Vėliau planuojami dar du etapai, kuriuos įgyvendinus  aplinkkelis pasieks Minsko plentą, o bendras aplinkkelio ilgis bus 27,3 km.
  • Kairių aplinkkelis. Magistraliniame kelyje Panevėžys–Šiauliai nutiestas 7,2 km ilgio aplinkkelis, kuris aplenkė miestelį iš pietvakarių pusės.
  • Priekulės aplinkkelis. I etape nutiestas 6,5 km ilgio ruožas. Ateityje aplinkkelis bus 11 km ilgio ir miestelį aplenks iš rytų pusės. (Kelias Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda).

Atnaujinimo data: 2023-11-18