Europietiki Lietuvos oro uostai

Oro keliai veda į visus pasaulio kampelius. Nutolę žemynai, atokiausios salos, egzotiškos šalys lėktuvais pasiekiamos stulbinančiai greitai. Tai vėliausiai atsiradusi ir bene sparčiausiai besiplėtojanti transporto šaka, kurios dėka galime įveikti didžiausius atstumus greitai ir patogiai. Lietuvoje veikia trys tarptautiniai oro uostai – Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Aptarnaujamų žmonių ir krovinių srautai rodo greičiausio – oro transporto – svarbą šalies gyventojams ir tarptautiniam verslui. Todėl norėdami neatsilikti nuo kitų ES valstybių, turime užtikrinti darnią tarptautinių oro uostų plėtrą,  kokybišką šalies gyventojų ir atvykstančių svečių aptarnavimą, krovinių pervežimo augimą. Skrydžių saugos gerinimo, oro uostų peronų, lėktuvų kilimo ir tūpimo takų rekonstrukcijos darbai – nors dažnai kiekvieno keleivio akimi nepastebimi, tačiau turi itin didelę reikšmę plėtojant oro susisiekimo sistemą.

Įgyvendinti projektai prisidės, kad kelionės oro transportu būtų dar patogesnės ir saugesnės.

Tarptautinių Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų modernizavimas:

  • keleivių terminalų statyba, išplėtimas, pritaikymas Šengeno reikalavimams;
  • atnaujinami oro uostų peronai, lėktuvų kilimo ir tūpimo bei riedėjimo takai.
Sanglaudos fondo parama – 48,1 mln. Eur.

Tarptautiniame Vilniaus oro uoste:

  • pastatytas naujas keleivių terminalas ne Šengeno šalių keleiviams;
  • nutiestas riedėjimo takas 9.4 („E”), jungiantis kilimo ir tūpimo taką su orlaivių magistraliniu riedėjimo taku;
  • atlikta priešgaisrinės gelbėjimo stoties rekonstrukcija, riedėjimo tako žiburių įrengimas.

Tarptautiniame Kauno oro uoste:

  • pastatytas naujas keleivių terminalas;
  • įgyvendintas aerodromo modernizavimo projektas: atnaujintas kilimo ir tūpimo takas, išplėstas orlaivių stovėjimo peronas, įrengtas naujas riedėjimo takas;
  • rengiamas oro uosto plėtros planas.

Oro linijų bendrovė „Ryanair” 2010 m. įsteigė pirmąją bazę Centrinėje ir Rytų Europoje.

Tarptautiniame Palangosoro uoste:

  • rekonstruotas keleivių terminalas;
  • modernizuota degalų bazė;
  • pastatytas oro uosto avarinių gelbėjimo darbų pastatas;
  • įsigytas sprogmenų aptikimo įrenginys keleivių registruotam bagažui tikrinti;
  • planuojamas šiaurinis orlaivių riedėjimo takas su peronu.

2013 m. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostai drauge sudėjus aptarnavo 3,48 mln. keleivių, juose per metus įvyko 43 078 skrydžiai.  Lyginant su 2012 m., pernai trijų oro uostų keleivių skaičius augo 5,5 proc., skrydžių intensyvumas padidėjo 3,4 proc. 2014 m. aviaciniu žiemos sezonu keleivis, sumanęs judėti iš Lietuvos, gali rinktis iš 20 aviakompanijų, skraidinančių reguliariais tiesioginiais maršrutais 37 kryptimis, kuriomis galima pasiekti 47 oro uostus Europoje ir už jos ribų.

Atnaujinimo data: 2023-11-18