BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Iššūkius atlaikęs Klaipėdos uostas optimistiškai žvelgia į ateitį

Data

2023 01 19

Įvertinimas
0
KVJUD.png

Pastaraisiais metais, kuriuose buvo gausu iššūkių žmogui, verslui, valstybėms, kiekvienas turėjo prisitaikyti savaip. Klaipėdos uostas – ne išimtis. 2022-us prognozavęs su 35 procentais mažesne krova dėl netekto beveik viso tranzitinio krovinio kiekio, sugebėjo persiorientuoti, dėmesį skyrė kroviniams, atkeliaujantiems jūra ir pritraukė naujų krovinių srautus.

„Klaipėdos uostas savo pozicijas rytinėje Baltijos jūros pakrantėje išlaikė, o pagal konteinerių krovos rezultatą tapo pirmas. Investuojame į infrastruktūrą, į darnumą su aplinka, savo strateginės krypties nekeičiame. Uostas yra priklausomas nuo geografinės padėties, vartojimo, pramonės, tranzitinių kelių, tačiau tikimės, kad šiemet išlaikysime 2022-ųjų krovos rezultatą“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

2022-aisiais Klaipėdos uostas buvo įtrauktas į papildomus jūrinius maršrutus, į Klaipėdos uostą atvykstantiems laivams, gabenantiems paskirstymui (angl. transshipment) skirtus krovinius, pradėta taikyti 100 proc. nuolaida tonažo rinkliavai. Visa tai prisidėjo prie konteinerių krovos augimo Klaipėdos uoste. Metų pabaigoje užfiksuotas rekordas – perkopta 1 milijono TEU (standartizuotų konteinerių) krovos kartelė. Lyginant Klaipėdos uosto su kitų Baltijos jūros rytinės pakrantės uostų konteinerių krova (TEU), čia ji didėjo labiausiai. Metinis krovos augimas net 57 procentai.



Kroviniai konteineriuose priskiriami generalinių krovinių segmentui. Be jų šiai grupei priklauso ro-ro, šaldyti ir kiti kroviniai. Generalinių krovinių 2022 m. Klaipėdos uoste krauta 10 procentų arba 1,7 mln. tonų daugiau nei 2021 m. 

Tranzitinio krovinio netekimą 2022-aisiais taip pat kompensavo naftos produktų, SGD krova. Skystų krovinių segmente, kuris apima naftos produktus, natūralias ir chemines trąšas, aliejus, suskystintas gamtines dujas ir kitus krovinius, krova augo. 2022 m. krova šiame segmente palyginti su 2021 m. augo 17 procentų arba 1,2 mln. tonų. 

Visai tai lėmė, kad bendras Klaipėdos uosto krovos praradimas ne toks ženklus kaip buvo prognozuota metų pradžioje. 2022-aisiais Klaipėdos uoste krauta 21 proc. arba 9,5 mln. tonų krovinių mažiau.

Pagrindinį nuosmukį lemia krova birių krovinių segmente, kurį sudaro natūralios ir cheminės trąšos, cukraus žaliava, durpės ir kiti birūs kroviniai. 2022 m. birių krovinių perpilta 55 procentais arba 12,4 mln. tonų mažiau. Tai sąlygojo baltarusiškų trąšų praradimas.

Palyginus krovos statistiką su aplinkiniais Baltijos jūros rytinės pakrantės uostais, Klaipėdos uostas išlieka įsitvirtinęs 4-oje vietoje.


2022-aisiais taip pat fiksuotas kruizinės laivybos atsigavimas. Klaipėdos uostas sulaukė 61 kruizinio laivo su 47 tūkstančiais čia viešėjusių turistų. Iš viso 2022-aisiais Klaipėdos uoste fiksuoti 5 605 laivai (sausakrūviai, tanklaiviai, keltai, mažieji ir kt.), apsilankė 337 tūkstančiai keleivių. Didžioji jų dalis keliavo keltais.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos informacija