BDAR
gdpr

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Lietuva dalyvaus Europos Sąjungos mastu kuriant bepiločių orlaivių oro erdvę „U-space“ – bepiločių skrydžiai bus geriau valdomi ir saugesni

Data

2023 01 25

Įvertinimas
0
StockSnap_D6957881XW_dronas.jpg

Siekiant užtikrinti saugų bepiločių orlaivių naudojimą, Lietuvos oro erdvėje planuojama nustatyti bepiločių orlaivių sistemų geografines zonas bei skrydžių jose sąlygas ir tvarką. Taip Lietuva prisidės kuriant Europos Sąjungos sistemą „U-space“, skirtą bepiločiams orlaiviams integruoti į Europos žemutinę oro erdvę. Aviacijos įstatymo pakeitimams, kurie leis įgyvendinti šių atitinkamų ES reglamentų nuostatas, šiandien pritarė Vyriausybė.

 

„Bepiločiai orlaiviai, vadinamieji dronai, vis plačiau naudojami tiek Lietuvos, tiek visos Europos oro erdvėje – laisvalaikiui ir pramogoms, komercinei veiklai, kariniams tikslams. Todėl nauju iššūkiu tampa saugumo užtikrinimas – prižiūrėti skrydžių saugą, užtikrinti kibernetinį saugumą, duomenų apsaugą, tinkamai koordinuoti skrydžių valdymą. Europos Sąjungos bendra bepiločių orlaivių oro erdvė „U-space“ sudarys sąlygas sukurti ekosistemą dronų naudotojams. Bepiločiai orlaiviai bus integruojami į bendrą oro eismo valdymą, jiems skirtose geografinėse zonose bus teikiamos valdymo ir informacijos paslaugos. Tai leis vykdyti sudėtingesnius ir ilgesnius skrydžius, užtikrinti jų saugumą“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

 

ES kuriama sistemos „U-space“ oro erdvė – tai valstybių narių nustatyta bepiločių orlaivių sistemų geografinė zona, kurioje naudoti dronus bus leidžiama tik naudojantis šios sistemos paslaugomis. Visos ES valstybės, tarp jų ir Lietuva, nustato bepiločių orlaivių sistemų geografines zonas, t. y. oro erdvės dalis, kuriose bus leidžiama vykdyti bepiločių orlaivių skrydžius, skrydžiai bus ribojami arba draudžiami, siekiant išvengti galimos jų naudojimo rizikos saugai, privatumui, asmens duomenų apsaugai, saugumui arba aplinkai.

 

Aviacijos įstatymo pakeitimais nustatoma, kad Lietuvos oro erdvėje, išskyrus zonas virš karinių teritorijų ir pasienio, bepiločių orlaivių sistemų geografines zonas nustatys Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). LTSA taip pat įgaliojama nustatyti bepiločių orlaivių skrydžių šiose geografinėse zonose sąlygas ir tvarką.

 

Bepiločių orlaivių sistemų geografinėse zonose skrydžių vykdytojams bus teikiamos bendros informacijos paslaugos. Skaitmeninėmis paslaugomis ir funkcijų automatizavimu grindžiama „U-space“ paslauga skirta užtikrinti, kad šios sistemos oro erdvėje galėtų būti saugiai ir efektyviai naudojami bepiločiai orlaiviai. Lietuvoje nustatytose sistemos „U-space“ oro erdvėse oro navigacijos informacijos ir oro eismo paslaugas teiks vienintelė planuojanti sertifikuotis oro navigacijos paslaugų teikėja – akcinė bendrovė „Oro navigacija“. Kitas „U-space“ paslaugas, išskyrus bendros informacijos paslaugas, galės teikti ir kiti sertifikuoti paslaugų teikėjai. Tokius teikėjus sertifikuos Transporto kompetencijų agentūra.

 

Aviacijos įstatymo pakeitimai sudarys sąlygas Lietuvoje kurti „U-space“ oro erdvę ir teikti paslaugas bepiločių orlaivių operatoriams. „U-space“ sistemos sukūrimo rezultatas – saugesnė oro erdvė, kuria pagal nustatytas taisykles galės naudotis dronų operatoriai.