BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų naudojimo taisyklėmis.


Su Čekijos transporto ministru aptarti laisvo prekių judėjimo tarp sienų klausimai, bendradarbiavimas logistikos ir krovinių gabenimo geležinkeliais srityse

Data

2021 02 18

Įvertinimas
9
LT.png

Susisiekimo ministras Marius Skuodis, ketvirtadienį nuotoliniu būdu susitikęs su Čekijos transporto ministru Karelu Havličeku, aptarė laisvą krovinių gabenimą žaliaisiais transporto koridoriais Europoje. Pokalbio metu atkreiptas dėmesys į sudėtingą situaciją prie Vokietijos, Austrijos ir Čekijos Respublikos sienų, kur, siekiant apriboti COVID-19 viruso ir jo mutacijų plitimą, pastarosiomis dienomis įvestos papildomos saugumo priemonės, formuojasi eismo spūstys.  

„Susiklosčiusi situacija yra dar vienas, deja, pasikartojantis iššūkis visoms ES šalims, kaip sudėtingos epidemiologinės situacijos kontekste užtikrinti esminių Bendrijos principų ir vertybių laikymąsi. Akivaizdu, kad šiuo metu reikalingas skubus koordinuotas atsakas tiek ES, tiek ir regioniniu lygmeniu, būtina aktyviau koordinuoti asmenų ir prekių judėjimą per sienas, nes besiformuojančios spūstys sukuria tik dar daugiau problemų“, – sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.

Čekijos transporto ministro K. Havličeko teigimu, Čekija imasi visų įmanomų priemonių užkardyti koronaviruso ir jo atmainų plitimo grėsmę, šalyje sugriežtinta sausumos sienų kontrolė. Pasak jo, pagrindinis dalykas yra neigiamas testas, kurio reikalaujama vežėjams tiek atvykstant į Čekijos Respubliką, tiek vykstant į Vokietiją, Slovakiją, Austriją bei iš priešingos pusės. 

Ministrai taip pat aptarė bendradarbiavimą susisiekimo geležinkeliais srityje. „Lietuvos geležinkeliai“ jau virš 10 metų naudoja „Škoda Vagonka“ pagamintus elektrinius traukinius, kurie kursuoja elektrifikuotuose ruožuose Vilnius-Kaunas, Vilnius-Trakai ir Vilnius-Minskas. Baltijos, Juodosios ir Adrijos jūrų regionų ekonominį bendradarbiavimą turėtų paspartinti greitojo geležinkelio linijų (High-speed rail line), jungiančių Lenkiją, Čekiją, Slovakiją ir Vengriją, plėtra. Šio projekto pradžia numatyta 2025 m. 

M. Skuodžio teigimu, „Rail Balticos“ projektas, kurį planuojama baigti iki 2026 m., užtikrins dar geresnį Baltijos ir Vidurio Europos šalių susisiekimą, o drauge ir galimybę patogiai keliauti bei gabenti krovinius, todėl darbai neturi būti atidėliojami. Tikimasi, kad pernai Europos Vadovų Taryboje pasiektas sutarimas dėl „Rail Balticos“ projekto finansavimo bus išlaikytas ir bus galima tęsti „ambicingą darbotvarkę“.

Ministrai išreiškė viltį, kad abiejų šalių geležinkelių transporto sektoriai ras bendradarbiavimo galimybių ir ateityje. M. Skuodis pažymėjo, kad Lietuva ketina aktyviai įsitraukti į Trijų jūrų iniciatyva įgyvendinamus energetikos, transporto infrastruktūros ir skaitmenizavimo plėtros projektus.